Unie vydavatelů: S B2B tituly převládá spokojenost

Jako hlavní důvod ke čtení odborného časopisu většina dotázaných (65 procent) uvedla snahu získat přehled o dění v oboru. Zhruba polovina oceňuje informace o novinkách a víc než třetina informace o nových produktech a službách.
Z průzkumu také vyplynulo, že čtenáři odborných časopisů se méně brání zveřejňované inzerci. Reklamu vnímá jako nepříjemnou jen asi pět procent dotázaných, zatímco u televize jsou to skoro dvě třetiny a na internetu podobně jako na billboardech a plakátech vadí asi čtvrtině oslovených. Menší odpor k reklamě podle agentury zřejmě souvisí se zjištěním, že většina firem (92 procent) již v odborném časopisu sama někdy inzerovala. Necelá polovina publikovala inzerát v časopise dokonce v posledním roce.
Odborný časopis podle výsledků průzkumu rovněž patří k uznávaným zdrojům inspirace, a to dokonce více než odborné semináře, doporučení přátel či odborné webové stránky. Na druhou stranu odborný článek často čtenáře vede k dalším činnostem, jako je sledování souvisejících webových stránek nebo zjišťování dalších informací. Jen asi čtvrtina dotázaných v průzkumu uvedla, že po přečtení článku „neudělá nic“.
Podle Unie vydavatelů je v Česku zhruba 2500 časopisů, které splňují kritérium, aby vyšly aspoň dvakrát ročně a byly registrovány u ministerstva kultury. Z toho asi 200 titulů je vysokonákladových, zbytek pokrývají odborné a takzvané hobby časopisy. Vedle velkých vydavatelství jako je Mladá fronta tvoří drtivou většinu malé organizace uskupené vždy kolem jednoho odborného titulu.
Agentura Millward Brown uskutečnila průzkum mezi předplatiteli a inzerenty odborných časopisů, označovaných také jako B2B (z anglického Business-to-Business). Jako předplatitelé byli osloveni zástupci firem, kteří o předplatném rozhodují, druhou skupinu tvořili představitelé managementu, kteří rozhodují o investicích.