V zrcadle: Radim Otépka, ředitel PKF – Prague Philharmonia

Radim Otepka

Radim Otepka Zdroj: Repro Strategie

Denní příděl informací čerpá především z internetu, někdy pak z tištěných novin, a pokud vybude chvíle času přes víkend, tak se s oblibou probírá periodiky, jako jsou Reflex či Respekt.

Jaká reklama vás v poslední době nejvíc štve, jaká je naopak oblíbená?

Nejvíce mne štve klamavá reklama, jejíž smysl je založen na evidentní nepravdě a lži. Naproti tomu vskutku chytře natočená a vtipně podaná reklama vzbuzuje můj zájem a uznání dobré řemeslné práce výrobců spotů a jejich schopnosti zaujmout mezi nepřeberným množstvím reklam.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Dávám přednost zavedeným a osvědčeným značkám. Např. v oblékání v casual stylu Reply či Gant. Na obleky využívám značek Pietro Fillipi či Bandi, z parfému Davidoff nebo Gucci.

Co bylo důvodem rebrandingu PKF?

Těch důvodů bylo více, ale hlavní byla snaha zvýraznit a podpořit identické a rozlišovací znaky Pražské komorní filharmonie tak, aby byla rozpoznatelná pro širší veřejnost mezi záplavou orchestrů nejen v ČR, ale také v zahraničí. Dalším motivem bylo ujednocení vizuality společnosti a jasnější umělecké čitelnosti.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Kultura pro mne znamená oblast, která je velmi činorodá a různorodě bohatá. Lze se zde potkat s lidmi velmi chytrými, kultivovanými a nadmíru talentovanými. Kultura mi dává možnost studovat, rozšiřovat své obzory a možnost aspoň trochu edukovat společnost.

Že kultura jako taková je na chvostu zájmu politiků a společnosti. Také mne mrzí nezájem velkých či menších společností podílet se na podpoře kultury. Nechci ale všechny házet do stejného pytle, najdou se i tací, jejichž donátorské aktivity jsou obdivuhodné.

Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?

Těžko říci, jaká překvapení vám osud nachystá, rozhodně bych však chtěl být na pozici, která bude mít atributy smysluplné práce a bude mi přinášet profesní i osobní spokojenost.