Yves Rocher zvyšuje prodeje o 19 % s trnd kampaní

Stránky projektu Yves Rocher Elixir 7.9
Přestože má Yves Rocher stabilní pozici na německém trhu, firma se zaměřila na nárůst prodeje nového produktu Elixir 7.9 prostřednictvím word-of-mouth kampaně. Společnost trnd dostala za úkol zvýšit povědomí o produktové řadě Elixir 7.9 a iniciovat návštěvy prodejen ve třech vybraných městech.
Koncept kampaně se odvíjel od čtyřtýdenního virtuálního eventu. Startovním bodem byly projektové stránky vytvořené a spravované trnd. Do kampaně bylo vybráno 1500 potenciálních spotřebitelů – žen (průměrný věk 34.3) z oblasti kolem Mnichova, Hamburku a Kolína nad Rýnem. trnd vyškolila účastníky pomocí svých mechanismů: moderované diskuse, blogy či informace o produktu a značce. Výsledkem bylo nadšení a motivace ze strany velvyslanců.
Hlavním cílem bylo vytvořit C2C rozhovory a doporučení v rámci cílové skupiny: uživatelé přírodní péče o obličej. Kromě zvyšování prodeje a povědomí o značce věrohodným nástrojem word-of-mouth, byla kampaň zaměřená na cílené zkoušky výrobků, které poskytovali stoupenci značky. Třetím cílem bylo přimět spotřebitele k návštěvě prodejen ve třech městech.
WOM kampaně jsou designované za účelem seznámit sociální kruh vyslance značky s produktem. trnd vytvořila speciální WOM spouštěče a podporovala tak ambasadory Yves Rocher ve WOMu.
Intenzivní podpora velvyslanců značky vedla k výborným výsledkům. Kampaň vytvořila 115 622 rozhovorů z reálného života. Bylo rozdáno minimálně 68 168 vzorků, které byly doprovázeny osobním doporučením.
Kampaň zvýšila návštěvnost o 13 % v Q3/2014. Tyto návštěvy vedly k 6% zvýšení celkové prodeje a 19% zvýšení prodeje produktu Elixir 7.9. Dopad na prodej v Q4/2014 a poté nemohl být změřen.*
„Tato kampaň byla prvním testem Yves Rocher v Německu. Chtěli jsme najít nový způsob získávání zákazníků. Dali jsme jim příležitost vyzkoušet naše produkty na vlastní kůži a seznámit se s naší značkou. Dále jsme chtěli mít komplexní měření o návratnosti investic. trnd se velmi přiblížilo našim potřebám od instruktáže pojetí kampaně po analýzu výstupů. Jsme velmi spokojeni s působivými výsledky. Věříme, že WOM je důležitým nástrojem a má své místo v našem cross-channel marketingovém mixu. Proto budeme nadále investovat do dalších implementací.“
Marie-Bernadette Cals, Head of Brand Recruitment, Yves Rocher