Zdražuje ten, kdo si to může dovolit

peníze

peníze

Média: S přibližujícím se koncem roku se ve středu zájmu media bannerů ocitly ceníky inzerce. Na nejistém mediálním trhu k žádným zásadním změnám nedochází.

Televize naplno využily dvou faktorů: stoupajícího trendu investic do klasických reklamních spotů (+14,9 %, viz prostřední sloupec) a ukončení procesu digitalizace televizního vysílání – k čemuž se úzce váže bolestně oplakávaný konec reklamy na veřejnoprávní České televizi. I když se už v tuto chvíli hledají v zákoně skulinky a vypadá to, že reklama z ČT1 a ČT2 tak úplně nezmizí (ČT1 bude moci vysílat reklamu spojenou se sportovními a kulturními pořady typu Český lev, přenos z předávání Andělů či inzerci navázanou na licencované pořady, jako je třeba StarDance). Všechny televize zvyšují ceny reklamy – Nova o 5 až 9 procent, což ovšem doprovází změna struktury. Budou se totiž prodávat všechny kanály najednou, ne odděleně. Přesně tak to v tuhle chvíli dělá i Prima, která navzdory tomu zdraží v průměru o 10 až 13 procent.

TV Barrandov zdražovat bude také, nicméně ceníky se ještě tvoří a přesná čísla k dispozici nejsou. To v oblasti tisku je situace naprosto opačná. Stále více lidí preferuje opravdu aktuální zpravodajství, které už nyní dostanete na webu daleko rychleji. A ani časopisy (kromě těch odborných) na tom nejsou o moc lépe. I zde hovoří čísla více než jasně – pokles o 12,5 % prostě v obrovské konkurenci nedovolí zdražovat nikomu. A tak jsou zprávy z vydavatelských domů jako přes kopírák – Mafra nezdražuje, VLP nezdražuje, Ringier provedl zásadnější změny v loňském roce a letos rozhodně s cenami hýbat nebude, Burda Media zůstává s cenami na úrovni roku 2011 (vyjádření Economie se Strategii získat nepodařilo, ale dovolujeme si o razantních změnách pochybovat). V tradičně konzervativním českém prostředí se na revoluční změny nehraje.