Aby si hasiči nemuseli kupovat bagety na benzínkách. Mana a spol. zažívají dobré časy

Balicí linka Many v Německu.

Balicí linka Many v Německu. Zdroj: Heaven Labs

Zakladatel Many Jakub Krejčík.
Michal Kočí (vlevo) a Petr Vakoč vyvinuli jídlo, které člověk může mít vždy po ruce, v kapse či jinak rychle dostupné - Pokeat.
Ketomix, značka založená na principu takzvané ketodiety.
4
Fotogalerie

Češi jsou ochotní ročně utratit vyšší stamiliony korun za proteinové diety či alternativní tekutou stravu. Vyplývá to z ankety E15 Premium mezi startupy a firmami, které se na výrobu těchto pokrmů specializují. Takřka všechny přitom tvrdí: zákazníky máme a chystáme další expanzi. Investice do těchto firem díky tomu slibují relativně rychlou návratnost. 

Například start-up Ketomix zaměřující se na nízkosacharidové a ketonové diety se před dvěma roky už po necelých pěti měsících existence dostal do černých čísel. „Letos bychom měli dosáhnout obratu až 140 milionů korun,“ uvedl jednatel investiční platformy L2S Europe Martin Špaček, který ve firmě drží většinový podíl. Doplnil, že ještě v březnu roku 2017, kdy s kolegou Davidem Heroldem značku Ketomix zakládali, firma evidovala pouhých 22 objednávek a obrat přes 60 tisíc korun. 

Podobnou story lze najít i jinde. Třeba u dalšího startupu, v dubnu roku 2018 založené firmě Pokeat. Ta vyrábí komplexní jídlo na cesty ve formě pyré. „Letos očekáváme obrat okolo čtyř milionů korun,“ řekl spoluzakladatel firmy Michal Kočí.

Největší a asi i nejznámější značka mezi dietními tekutými jídly z Česka – Mana, pak podle posledních zpráv jede na vlně úspěchu. „Očekáváme, že náš obrat se bude pohybovat někde nad 200 miliony korun, což by znamenalo meziroční růst o 25 procent,“ říká tvůrce Many a šéf stejnojmenné firmy Jakub Krejčík.

„Letos bychom mohli vykázat druhý nejvyšší obrat za čtyři roky naší existence,“ dodává majitel firmy Anapur Štěpán Andrle. Anapur se rovněž zaměřuje na tekutá jídla. 

Zdravý životní styl, zdravý trh

Podle Andrleho se český trh dietních a tekutých jídel nachází v silné konjunktuře. V Česku je totiž vysoký podíl obézních lidí, kteří si začali svého stavu všímat, navíc naplno běží trend veganství a snahy dbát na kvalitu potravin, které lidé konzumují, a do toho všeho se daří ekonomice, takže lidé „mají peníze“. Stejně jako konkurence, i Andrleho Anapur je tak prý v černých číslech, a to takřka od svého vzniku, byť jako ostatní negeneruje tak vysoké obraty. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!