„Pro nás jako firmu z Východu je to zásadní, neboť nabízíme finální produkt mířící ke konečným spotřebitelům, což je nepoměrně složitější než – byť i kvalitní – subdodávky končící v Německu made in Germany,“ uvedl šéf Intedooru. V listopadu se už firma chystá na prezentaci svých produktů při výročním setkání všech prodejců Garantu. Kvůli očekávanému nárůstu vývozu na Západ chce Intedoor výrazně zvětšovat svou továrnu v Ralsku.
„Závod budeme rozšiřovat o 200 procent, chceme se stavbou začít nejpozději v říjnu, a jestli zima trochu dovolí, tak v dubnu či květnu bychom měli plochy využívat,“ poznamenal Langer. Investici do rozšíření továrny a technologií odhaduje na 74 milionů korun.
S exportem, který nahrazuje slabou domácí poptávku, má Intedoor dobré zkušenosti. Už nyní dodává pro lídry trhu ve Švýcarsku, v Nizozemsku, Norsku a Slovinsku. Působí i na dalších zahraničních trzích, připravuje se na vstup do Švédska. Na tuzemském trhu dodává podnik například pro značku Jika, která patří pod švýcarský koncern Laufen.
Další odbyt si Intedoor slibuje od konfigurátoru nábytku, což je unikátní projekt výroby koupelnového vybavení na míru, který v továrních podmínkách nemá v Evropě konkurenci. Intedoor ve Cvikově takovouto zakázkovou výrobu dolaďuje zhruba tři roky.
„Pokud se nestane něco mimořádného, tak v rozmezí čtyř až sedmi let bychom očekávali tržby z exportu 300 až 500 milionů korun,“ sdělil manažer Intedooru. Jen za poslední rok Langerova firma výnosy z exportu zdvojnásobila. Nyní se vývoz na tržbách přesahujících sto milionů korun ročně podílí zhruba polovinou.
Například společnost Dřevojas, která se také soustředí na produkci nábytku pro koupelny, utrží za své výrobky ročně podle posledních zveřejněných výsledků kolem 64 milionů korun.