Pivovarnické skupině Lobkowicz klesly tržby o necelou pětinu

Lahvové pivo Lobkowicz

Lahvové pivo Lobkowicz Zdroj: ctk

Celkové tržby tuzemské páté největší pivovarské skupiny Pivovarů Lobkowicz klesly v prvním čtvrtletí o 17 procent na 199 milionů, tržby z prodeje piva se snížily stejnou mírou na 191 milionů. Pivovary Lobkowicz pokračují ve strategii omezování privátních značek a zvyšování marží.

Skupině ve většinovém vlastnictví čínské investiční skupiny CEFC se meziročně snížil i výstav o téměř čtvrtinu na 141 tisíc hektolitrů.

„Pokles byl způsoben zejména nižšími prodeji v obchodních řetězcích, především pak významnou redukcí dodávek piva jako privátních značek,“ uvedla firma ve zprávě pro pražskou burzu. Privátní značky v minulosti vyráběly pivovary skupiny ve Vysokém Chlumci a v Protivíně, mimo jiné značku Angus pro Lidl.

Firma také omezila intenzitu promočních slevových akcí v maloobchodě. Pozitivním výsledkem těchto kroků je podle firmy naopak zvýšení průměrné ceny za pivo za hektolitr a zvýšení marží. Meziroční pokles o šestadvacet procent potkal export, který obecně v posledních letech táhne tuzemský pivovarský průmysl.

Pivovary LobkowiczPivovary Lobkowicz | E15

V případě Pivovarů Lobkowicz jsou za úbytkem zejména nižší dodávky do Ruska způsobené devalvací rublu prodražující zahraniční pivo a změna distributora na Slovensku. K lepším výsledkům by mělo firmě podle výhledu pro letošek pomoci snižování nákladů a další omezování neziskových prodejů, tedy i zvyšování průměrné prodejní ceny na hektolitr.

Skupina také hodlá posilovat v regionech, kde jejích sedm pivovarů sídlí. I kvůli svému majoritnímu majiteli se snaží prorazit na čínském trhu. Již předloni na podzim byl v Tchien-ťinu spuštěn minipivovar vařící v licenci právě lobkowiczké pivo. Pokud se pilotní projekt osvědčí, počítá skupina s vybudováním celé sítě minipivovarů.