Siemens přidá na výzkum a vývoj přes osm miliard korun

Joe Kaeser, Siemens,

Joe Kaeser, Siemens, Zdroj: profimedia

Výdaje na výzkum a vývoj koncernu Siemens vzrostou příští rok na 4,8 miliardy eur. Firma se zaměří hlavně na oblast digitalizace výroby, vývoj softwaru a aplikace v dopravě a energetice.

Rostoucí význam digitalizace průmyslové výroby, energetiky či dopravy nutí Siemens investovat více do výzkumu a vývoje. Příští rok zvedne německý koncern výdaje na tuto oblast o 300 milionů eur, což je více než osm miliard korun, na celkových 4,8 miliardy eur. Od roku 2014 vzrostla tato částka o pětinu. Investice do inovací přitom mají nadále růst.
„Podíl výdajů na výzkum a inovace na tržbách příští rok dosáhne 5,9 procenta.

Toto číslo poroste, jak se bude zvyšovat podíl služeb a softwaru na naší produkci. V dalších letech se proto chceme dostat přes šest procent,“ řekl generální ředitel Siemensu Joe Kaeser. Obrat z klasických a digitálních služeb loni činil 16 miliard eur. Firma očekává, že zejména oblast softwaru a digitálních služeb, kde může získat vyšší marži, poroste ročně o 15 procent.

Nezaměřujeme se jen na software nutný pro digitalizaci výroby, ale také na vývoj a výrobu inteligentního hardwaru, protože jedno se bez druhého neobejde

„Investujeme do přesně definovaných oblastí, které zvýší naši přidanou hodnotu. Nezaměřujeme se jen na software nutný pro digitalizaci výroby, ale také na vývoj a výrobu inteligentního hardwaru, protože jedno se bez druhého neobejde,“ dodal Kaeser.

Siemens též vytváří platformu pro spolupráci s nově vznikajícími firmami, které říká Innovations AG. Jde o samostatnou jednotku, která bude oddělená od hlavního byznysu skupiny. Cílem je hledat inovace v mladých firmách, pomáhat jim v rozvoji a případně do nich majetkově vstoupit a postupně nové technologie integrovat do produkce Siemensu.

Samotný Siemens založil dvanáct start-upů a majetkově vstoupil do 180 firem, do nichž nalil přes 800 milionů eur. Na akvizice a integraci nových technologií spoléhá Siemens například v oblasti digitalizace. „Koupili jsme už dvacet firem. Šlo o zavedené společnosti i start-upy,“ uvedl Anton Huber, ředitel divize Digital Factory. Nejde přitom pouze o vývoj softwaru, ale také o materiálový výzkum. Nové materiály a technologie se uplatní například v průmyslovém využití 3D tisku. Ten může do budoucna zkrátit čas na vývoj a uvedení výrobku na trh o tři čtvrtiny. Díky výrobě náhradních dílů na míru se zkrátí i čas na opravy až o 90 procent.