V závodě v Klášterci nad Ohří firma plánovala letos investovat 150 milionů korun do dvou linek na výrobu ložisek používaných v železničních vozech. Dodávat je bude zpočátku do západní Evropy a do Itálie.
„Z investic lze jmenovat například automatické linky broušení a superfiniše ložiskových kroužků do průměru 400 mm v závodě ZKL Brno, zavádění automatických linek broušení a superfiniše ložiskových kroužků pro válečková ložiska do průměru 400 mm v závodě ZKL Klášterec nad Ohřínebo výstavbu výzkumně-vývojového a zkušebního střediska pro vývoj nových typů valivých ložisek,“ říká generální ředitel firmy Jiří Prášil.
Další více než 2 miliony korun firma letos investovala do vzdělávání zaměstnanců. Ve druhé polovině roku se chce zaměřit na mladé kvalifikované pracovníky, kterých je na trhu práce málo. Na zvyšování odborné kvalifikace mladých lidí a prohloubení jejich dovedností hodlá firma spolupracovat s odbornými učilišti.
Skupina ZKL je největším výrobcem velkorozměrových soudečkových, speciálních a dělených ložisek ve střední Evropě. Její tržby loni vzrostly za 1,3 miliardy korun v roce 2012 na 1,5 miliardy korun. Téměř 80 procent ložisek ZKL míří na zahraniční trhy. Nejrychleji rostou firmě tržby v Číně. Tam se ZKL chce dostat do segmentu ložisek pro rychlovlaky. Prototyp už vyvíjí pro jednoho z čínských výrobců vysokorychlostních vlaků.
Dalším zajímavým trhem je pro ZKL Brazílie. Tam letos spustila pilotní projekt, kdy pro místní těžařskou firmu vyvinula speciální utěsněná soudečková ložiska. „Inovace brání průniku rudného prachu do ložiska a prodlužuje tak výrazně jeho životnost,“ vysvětluje Prášil. Firma by tento typ ložisek mohla úspěšně prodávat také v Číně či ve Spojených státech.