Autonomní auta, chytrý skateboard i domácí minipivovar. Podívejte se, co přinesl veletrh CES

Autonomní automobil Mercedes-Benz Vision URBANETIC nabízí vyměnitelné moduly. Nákladní modul zvládne převézt až 10 palet, modul pro pasažéry Uveze až 12 lidí.

Autonomní automobil Mercedes-Benz Vision URBANETIC nabízí vyměnitelné moduly. Nákladní modul zvládne převézt až 10 palet, modul pro pasažéry Uveze až 12 lidí. Zdroj: Reuters

Domácí minipivovar LG HomeBrew funguje na stejném principu jako kávovary, které připravují nápoje pomocí kapslí.
Inteligentní difuzor Moodo, který umí mixovat různé vůně, se ovládá pomocí aplikace v chytrém telefonu.
IMx KURO je koncept autonomního automobilu od firmy Nissan.
Automatická pekárna od společnosti Wilkinson Baking Company.
Hlavním úkolem dětského robota Codiho je vyprávění pohádek.
27
Fotogalerie

V pondělí odstartoval lasvegaský veletrh spotřební elektroniky (CES), který je bezesporu jednou z nejsledovanějších akcí roku. Tisíce firem na něm představují novinky ze světa elektroniky a moderních technologií. Vloni byla dominantním tématem umělá inteligence, letos se výrobci zaměřují hlavně na prezentaci výrobků, které budou fungovat v rámci nastupujících 5G sítí. Ty umožní například lepší využití autonomních elektromobilů, jimiž se to na letošním veletrhu jen hemžilo. Kromě toho ale značky předvedly například mobilní telefon s ohebným displejem, elektrický motocykl Harley-Davidson nebo skateboard reagující na váhu uživatele.

Jedním z vrcholů celého veletrhu byla úterní srážka autonomního elektromobilu Tesla s malým pojízdným robotem určeným k asistenci a propagaci. Na sociálních sítích se automaticky začalo spekulovat, zda nehodu náhodou neovlivnila skutečnost, že je Tesla americká a Promobot pochází z Ruska. Jedná se mimochodem o stejný typ robota, který před dvěma lety během testů orientace vyjel z továrny ven na ulici a zablokoval dopravu.

Na veletrhu letos chybí Apple, jehož aktuálně trápí pokles popularity i ceny akcií. Technologický gigant z kalifornského Cupertina ale pobavil billboardem, který v Las Vegas vystavil. Hlásá na něm, že „Co se stane v iPhonu, zůstane v iPhonu“, čímž naráží na bezpečnostní problémy produktů konkurenčních firem - například čínské Huawei.