Volvo bude používat „zázračné“ lidary Luminar. Chodce a jeho záměry odhalí i na vzdálenost 250 metrů

Rozlišení lidaru od Luminaru se přibližuje optické kameře

Rozlišení lidaru od Luminaru se přibližuje optické kameře Zdroj: VTM.cz

Dosah lidaru je až 250 metrů, takže je použitelný i pro vyšší rychlosti na dálnici
Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby
Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby
Dodatečný software umí analyzovat pohyby chodců a odhadnout jejich záměry, třeba vstup do vozovky. To vše bez klasické optické kamery.
Luminar a Volvo
6
Fotogalerie

Volvo se na veletrhu Automobility LA 2018pochlubilo spoluprací s americkým Luminarem, který se specializuje na vývoj velmi přesných a maličkých laserových radarů – lidarů. Jejich nejnovější technologie disponuje úctyhodným dosahem až 250 metrů.

V této vzdálenosti dokáže jejich výpočetní jednotka detekovat vůz, ale také chodce, jeho pohyby a tedy i záměr. Software umí rozpoznat jeho skelet a vymodeluje chůzi, ze které pak může palubní počítač vozu vypočítat, jestli je kolizní s jízdnou.

Video placeholde
Luminar a Volvo • Živě.cz

250 metrů je dostatečné vzdálenost i při vyšší rychlosti, aby jednou autonomní vůz dokázal včas zareagovat. Pro Volvo je to ostatně dostatečně citlivé téma, bylo to totiž právě jeho vůz, i když pod vlajkou Uberu, který na sklonku zimy na předměstí Phoenixu zabil ženu přecházející silnici.

Luminar používá technologii solid-state lidarů, které nerotují a jsou menší. Vejdou se tedy spíše do karoserie a za čelní žebroví, jsou mnohem menší a Luminar chce také postupně stáhnout jejich cenu takovým způsobem, aby se mohly dostat do všech kategorií vozů. I těch hloupých, kde by mohly nabízet alespoň základní antikolizní asistenci.

Článek vyšel na serveru VTM >>>