Smarter Commerce od IBM roste. Má 20 milionů dolarů

Centrála. Vedení společnosti sídlí ve městě Armonk ve státě New York

Centrála. Vedení společnosti sídlí ve městě Armonk ve státě New York Zdroj: profimedia

Sjednotit a automatizovat všechny fáze nákupu a prodeje – takový je ambiciózní cíl softwaru Smarter Commerce. Americká technologická společnost IBM přišla s tímto uceleným systémem loni a nyní už je její vlajkovou lodí. Pomáhá obchodním firmám, ať už jsou to banky, poradenské podniky či telekomunikační firmy, k lepšímu spojení se zákazníky.

Hodnotu trhu, který připadá na Smarter Commerce, odhadli zástupci IBM na konferenci v Orlandu na dvacet miliard dolarů ročně, tedy na 384 miliard korun. K uživatelům softwaru patří světové firmy z různých odvětví, například pivovarnická skupina AB InBev, Bank of America, těžařská ConocoPhillips, Expedia.com, Office Depot či Virgin Atlantic.

IBM uvedla, že velké společnosti hledají nové cesty, jak ještě více vyjít vstříc své klientele tím, že urychlí a zefektivní klíčové procesy, jako jsou marketing, obchod, řízení dodavatelského řetězce a péči o zákazníky. Jako nastupující trendy Smarter Commerce vidí hlavně inteligentní a snadné ovládání, obchodní strategie zaměřené na prodej přes mobilní zařízení a cloudová řešení.

IBM, která považuje současnou dobu za „věk zákazníka“, pomáhá dvěma tisícovkám globálních firem přizpůsobit jejich podnikání klientele. Zdůrazňuje, že je mnohem nákladnější získat nové zákazníky než si udržet stávající a že potenciální klienty snadno odradí zdánlivé maličkosti – nepřehledné webové stránky, nedostatek mobilních aplikací či chybějící mobilní verze webových stránek nebo eshopů. Je proto stále důležitější přimět IT a marketingová oddělení, aby podle toho jednala.

„Mám lidi z marketingu rád, ale mají na naše věci odlišný pohled,“ uvedl viceprezident IBM Mike Rhodin v nedávném rozhovoru pro deník E15.cz. „Šéfové IT a marketingu budou muset v budoucnu hodně úzce spolupracovat,“ uvedl Rhodin.

Zdá se, že IBM se vydařilo načasování prodeje výroby notebooků Think-Pad čínské firmě Lenovo a následná orientace na vývoj komplexních hardwarových a softwarových řešení. Jen v posledním roce vzrostla cena akcií podniku o 25 procent.

V celém odvětví je patrný posun od výroby „železa“ k poskytování služeb. V klasické výrobě počítačů nastal razantní pokles marží. Přesun hardwarové firmy k softwarovým řešením a poradenství zapříčil v IBM velké změny a reorganizaci.

„Z výroby hardwaru pochází necelá čtvrtina našich tržeb,“ řekl deníku E15 John Allessio, viceprezident IBM zodpovědný za softwarové služby a zákaznickou podporu. Společnost hodnotu celého trhu se softwarem Smarter Commerce – včetně poradenských služeb a servisu – oceňuje na devadesát miliard dolarů. „Pokud bychom si nebyli jisti, že tento byznys bude opravdu velký, tak silně bychom do něho neinvestovali,“ dodal viceprezident IBM Mike Rhodin.

Od našeho zpravodaje

Smarter CommerceSmarter Commerce | E15