Telekomunikační obr AT&T jedná s Discovery o vytvoření zábavního kolosu

Telekomunikační kolos chce spojit zábavní část s Discovery

Telekomunikační kolos chce spojit zábavní část s Discovery Zdroj: Reuters

Telekomunikační obr AT&T jedná s americkou televizní skupinou Discovery o spojení svého byznysu, který se zabývá zábavní tvorbou. Transakcí by mohl vzniknout zábavní kolos, který by měl lépe konkurovat streamovacímu gigantu Netflix či společnosti Walt Disney, sdělili agentuře Bloomberg zdroje obeznámené s celou záležitostí.

V současnosti podle těchto zdrojů probíhají jednání, ale není jisté, zda povedou k realizaci této transakce. Ta by přitom znamenala zásadní odklon od strategie AT&T, která se roky snaží propojit telekomunikační a zábavní byznys. Před třemi lety proto dokončila převzetí Time Warner.

Jen pro zajímavost: podobnou cestou se vydala rovněž největší tuzemská investiční skupina PPF, která k telekomunikačním aktivům – O2 Czech Republic a skupině Telenor - přikoupila televizní skupinu Central Europe Media Enterprises, jejíž součástí je i komerčně nejúspěšnější tuzemská televize Nova. Koupila ji přiotm právě od AT&T, transakci dokončila v říjnu minulého roku.

Přes Time Warner kontroluje americký telekomunikační kolos televize CNN, HBO, Cartoon Network nebo například hollywoodská studia Warner Bros. Discovery, za níž stojí kabelový magnát John Malone (v minulosti ovládal rovněž tuzemskou UPC), kontroluje HGTV, Food Network nebo Animal Planet.

Zástupci obou firem jednání o struktuře potenciálního obchodu a detaily se tak mohou měnit. Představitelé AT&T i Discovery se odmítli k transakci vyjádřit.

V letošním roce akcie Discovery posílily o osmnáct procent, čímž se hodnota společnosti dostala na téměř 24 miliard dolarů. Telekomunikační kolos zvýšil svou hodnotu o dvanáct procent, což představuje tržní kapitalizaci ve výši 230 miliard dolarů.

Šéf AT&T John Stankley nyní „čistí“ celou společnost, když snižuje počty zaměstnanců a zároveň se zbavuje problémových aktiv. Společnost totiž potřebuje peníze na nákladnou výstavbu sítí 5G a investice do optických sítí. Například v prosinci společnost prodala svou firmu Crunchyroll, která se zaměřuje na streamování anime videí, japonské Sony za 1,2 miliardy dolarů.