Kelímky i příbory. Lidl vyřadí z prodeje jednorázové plastové výrobky

Prodejna Lidlu v Berouně

Prodejna Lidlu v Berouně Zdroj: Lidl

Diskonty Lidl v ČR vyřadí z prodeje do konce příštího roku jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití či vatové tyčinky do uší obsahující plast. Místo nich řetězec nabídne výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů. Ke stejnému kroku se na začátku června přihlásil nábytkářský řetězec IKEA.

V dalším kroku plánuje Lidl rušit i používání jednorázových plastových příborů a brček u čerstvých potravin a nápojů určených k okamžité spotřebě.

"Naše strategie v oblasti plastů má jasný cíl - plastům se chceme vyhýbat, snižovat jejich množství a recyklovat je. Vyřazením jednorázových plastových výrobků z naší nabídky přispějeme ke snížení jejich používání," uvedl jednatel Lidlu Michal Farník.

Lidl již na jaře oznámil, že do roku 2025 sníží množství plastů u zboží svých privátních značek o pětinu.

IKEA do roku 2020 ukončí prodej plastového zboží na jedno použití. Firma v červnu oznámila, že opatření bude platit v jejích obchodech na celém světě. V budoucnu hodlá IKEA vyrábět jen takové produkty, které bude možné opravit, znovu prodat nebo recyklovat.

Švédský řetězec navázal na nedávné rozhodnutí Evropské komise (EK), která ve snaze lépe chránit životní prostředí a omezit znečištění oceánů navrhla zákaz jednorázových plastových brček, nádobí, balonků i některých dalších plastových výrobků na jedno použití.

Obchodní řetězce v Česku také testují, čím nahradit igelitové pytlíky používané při nákupu pečiva či zeleniny.