Maloobchodní tržby zpomalily růst, nejlepší je internetový prodej

Alza.cz

Alza.cz Zdroj: Alza.cz

Alza.cz
Alza.cz
Alza.cz
Alza.cz
Vánoční provoz v e-shopech Alza.cz a Mall.cz.
8
Fotogalerie

Maloobchodní tržby bez aut v dubnu zpomalily meziroční růst na 2,7 procenta z březnových revidovaných 8,7 procenta. Vzrostly tržby za potraviny a nepotravinářské zboží, prodeje pohonných hmot se téměř nezměnily. Tradičně nejvyšší tempo růstu vykázal internetový prodej.

Do statistik se promítl fakt, že letošní duben měl o tři dny méně než loňský, a také velikonoční svátky, které loni připadly na březen. Meziročně se tak tržby očištěné o kalendářní vlivy zvýšily o 4,8 procenta. Meziměsíčně se tržby po očištění o sezónní vlivy snížily v dubnu reálně o 0,8 procenta.

Tržby za internetový a zásilkový prodej vzrostly o 20,9 procenta a společně s tržbami v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, které byly vyšší o 4,6 procenta, měly největší podíl na růstu tržeb v maloobchodě bez očištění.

Dařilo se také specializovaným prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením, s oděvy a obuví, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci a s potravinami. Meziročně méně se prodávaly farmaceutické a zdravotnické výrobky a výrobky pro domácnost.

Za prodej a opravy motorových vozidel se neočištěné tržby meziročně snížily o 6,1 procenta, v tom za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů klesly o 7,9 procenta, za opravy motorových vozidel naopak vzrostly o 1,4 procenta. Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel se zvýšily meziročně o 3,5 procenta, meziměsíčně klesly o 0,4 procenta.