Mosty v Praze dosluhují. Prohlédněte si ty, které jsou na tom nejhůře | E15.cz

Mosty v Praze dosluhují. Prohlédněte si ty, které jsou na tom nejhůře

Mosty v Praze dosluhují. Prohlédněte si ty, které jsou na tom nejhůře
Barrandovský most
• 
ZDROJ: Petr Jedelský via Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0

Ondřej Souček

Špatný stav mostů čím dál více omezuje pohyb Pražanů. Naposledy Technická správa komunikací (TSK) uzavřela most v Bubenské ulici. TSK už dříve zařadila mosty do sedmi tříd, u nichž stupeň jedna znamená nejlepší stav a sedm havarijní. Jaké dostaly mosty „známky“?

Libeňský most

  • Libeňský most je most přes řeku Vltavu spojující levobřežní čtvrť Holešovice s pravobřežní Libní. Most od svého vzniku dosud neprošel žádnou zásadnější opravou a je v kritickém stavu.
  • Délka: 780 metrů
  • Most byl postaven v roce 1928
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: rámové konstrukce (VI), klenby mostu (V) (2018)

Libeňský mostLibeňský mostAutor: Public Domain via Wikimedia Commons

Zbourání mostu na Vltavské je nejlevnější i nejrychlejší řešení, říká profesor Wald z ČVUT

Hlávkův most

  • Hlávkův most je součástí Severojižní magistrály a spojuje Nové Město a Karlín s Holešovicemi. Sestává ze dvou částí různé konstrukce, které propojují vltavské břehy přes ostrov Štvanici. Na Hlávkův most navazuje most v Bubenské ulici, který nyní Technická správa komunikací uzavřela. 
  • Délka: 296 metrů
  • Most byl postaven v roce 1911 a rekonstruován v roce 1962.
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: V (2018)  

Hlávkův mostHlávkův mostAutor: CC BY-SA 3.0: Honza Groh

Lanový most

  • Zavěšený silniční most, který je součástí Jižní spojky na Městském okruhu, nemá oficiální název. V roce 2008 Technická správa komunikací při opravě mostu zjistila mírný propad konstrukce. Oprava mostu byla dokončena o rok později.
  • Délka: 404 metrů
  • Most byl znovu postaven v roce 1997.
  • Využití: silniční
  • Kategorie: připravuje se diagnostika.

Lanový mostLanový mostAutor: Public Domain via Wikimedia Commons

Most na Vltavské už přebírají stavaři, začínají s podpíráním

Vyšehradský železniční most

  • Železniční most spojuje Výtoň pod Vyšehradem se Smíchovem. 
  • Délka: 298 metrů
  • Most byl postaven v roce 1872 a přestavěn v roce 1901.
  • Využití: pěší, železniční
  • Podle Správy železniční dopravní cesty se most už nevyplatí opravit a měla by se na jeho místě postavit jeho kopie.

Vyšehradský mostVyšehradský mostAutor: CC BY-SA 3.0: Enfo

Palackého most

  • Palackého most spojuje Nové město se Smíchovem. Jeho otevření mělo sloužit ke zpřístupnění rychle se rozvíjejícího průmyslového Smíchova. Podle odborníků už most potřebuje rekonstrukci.
  • Délka: 229 metrů
  • Most byl postaven v roce 1878 a rozšířen v roce 1951.
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: VI (2018)  

Palackého mostPalackého mostAutor: CC BY-SA 3.0: Ludek via Wikimedia Commons

Most v Janově není jediný. Zřícením hrozí i další stavby od italského architekta

Mánesův most

  • Mánesův most spojuje staroměstské Palachovo náměstí a malostranský Klárov. 
  • Délka: 186 metrů
  • Most byl postaven v roce 1914.
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: V (2018)  

Mánesův mostMánesův mostAutor: FAL: A.Savin via Wikimedia Commons

Jiráskův most

  • Jiráskův most spojuje Nové Město se Smíchovem. 
  • Délka: 311 metrů
  • Most byl postaven v roce 1931.
  • Využití: pěší, silniční
  • Kategorie: V (2018)  

Jiráskův mostJiráskův mostAutor: CC BY-SA 3.0: PatrikPaprika via Wikimedia Commons

Zápisník Daniela Nováka: Ekonomický ničema

Čechův most

  • Čechův most spojuje Staré Město s Letnou. Jeho součástí jsou čtyři 17,5 metrové sloupy, na kterých se tyčí bronzové sochy. I díky bohaté výzdobě patří secesní most mezi chráněné technické památky.
  • Délka: 169 metrů
  • Most byl postaven v roce 1908.
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: V (2018)  

Čechův mostČechův mostAutor: CC BY-SA 2.0 de: Patrick-Emil Zörner (Paddy

Most Legií

  • Most Legií spojuje Národní třídu přes Střelecký ostrov s Újezdem a Malou Stranou. Na obou stranách jsou umístěny vždy dvě věže, které v dobách rané existence mostu sloužily k vybírání mýtného. TSK nyní provádí další diagnostiku mostu.
  • Délka: 343 metrů.
  • Most byl postaven v roce 1901.
  • Využití: pěší, silniční, tramvajové
  • Kategorie: V (2018)  

 

Most LegiíMost LegiíAutor: CC BY-SA 3.0: Jvc via Wikimedia Commons

Čína otevře nejdelší most přes moře na světě. Cestu autem z Hongkongu do Macaa zkrátí z tří hodin na 30 minut

Most Barikádníků

  • Most Barikádníků je silniční most, který spojuje Holešovice s Holešovičkami v Libni, a tím i s Trojou. 
  • Délka: 221 metrů
  • Most byl znovu postaven v roce 1980
  • Využití: pěší, silniční
  • Kategorie: IV (2016)

Most BarikádníkůMost BarikádníkůAutor: Public Domain via Wikimedia Commons

Barrandovský most

  • Silniční most spojující Braník a Hlubočepy
  • Délka: 352 metrů
  • Most byl dokončen v roce 1988
  • Využití: silniční
  • Kategorie: V (2018)

Barrandovský mostBarrandovský mostAutor: Petr Jedelský via Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!