Špatný stav mostů čím dál více omezuje pohyb Pražanů. Naposledy Technická správa komunikací (TSK) uzavřela most v Bubenské ulici. TSK už dříve zařadila mosty do sedmi tříd, u nichž stupeň jedna znamená nejlepší stav a sedm havarijní. Jaké dostaly mosty „známky“?
Libeňský most
- Libeňský most je most přes řeku Vltavu spojující levobřežní čtvrť Holešovice s pravobřežní Libní. Most od svého vzniku dosud neprošel žádnou zásadnější opravou a je v kritickém stavu.
- Délka: 780 metrů
- Most byl postaven v roce 1928
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: rámové konstrukce (VI), klenby mostu (V) (2018)
Libeňský most|
Hlávkův most
- Hlávkův most je součástí Severojižní magistrály a spojuje Nové Město a Karlín s Holešovicemi. Sestává ze dvou částí různé konstrukce, které propojují vltavské břehy přes ostrov Štvanici. Na Hlávkův most navazuje most v Bubenské ulici, který nyní Technická správa komunikací uzavřela.
- Délka: 296 metrů
- Most byl postaven v roce 1911 a rekonstruován v roce 1962.
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: V (2018)
Hlávkův most|
Lanový most
- Zavěšený silniční most, který je součástí Jižní spojky na Městském okruhu, nemá oficiální název. V roce 2008 Technická správa komunikací při opravě mostu zjistila mírný propad konstrukce. Oprava mostu byla dokončena o rok později.
- Délka: 404 metrů
- Most byl znovu postaven v roce 1997.
- Využití: silniční
- Kategorie: připravuje se diagnostika.
Lanový most|
Vyšehradský železniční most
- Železniční most spojuje Výtoň pod Vyšehradem se Smíchovem.
- Délka: 298 metrů
- Most byl postaven v roce 1872 a přestavěn v roce 1901.
- Využití: pěší, železniční
- Podle Správy železniční dopravní cesty se most už nevyplatí opravit a měla by se na jeho místě postavit jeho kopie.
Vyšehradský most|
Palackého most
- Palackého most spojuje Nové město se Smíchovem. Jeho otevření mělo sloužit ke zpřístupnění rychle se rozvíjejícího průmyslového Smíchova. Podle odborníků už most potřebuje rekonstrukci.
- Délka: 229 metrů
- Most byl postaven v roce 1878 a rozšířen v roce 1951.
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: VI (2018)
Palackého most|
Mánesův most
- Mánesův most spojuje staroměstské Palachovo náměstí a malostranský Klárov.
- Délka: 186 metrů
- Most byl postaven v roce 1914.
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: V (2018)
Mánesův most|
Jiráskův most
- Jiráskův most spojuje Nové Město se Smíchovem.
- Délka: 311 metrů
- Most byl postaven v roce 1931.
- Využití: pěší, silniční
- Kategorie: V (2018)
Jiráskův most|
Čechův most
- Čechův most spojuje Staré Město s Letnou. Jeho součástí jsou čtyři 17,5 metrové sloupy, na kterých se tyčí bronzové sochy. I díky bohaté výzdobě patří secesní most mezi chráněné technické památky.
- Délka: 169 metrů
- Most byl postaven v roce 1908.
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: V (2018)
Čechův most|
Most Legií
- Most Legií spojuje Národní třídu přes Střelecký ostrov s Újezdem a Malou Stranou. Na obou stranách jsou umístěny vždy dvě věže, které v dobách rané existence mostu sloužily k vybírání mýtného. TSK nyní provádí další diagnostiku mostu.
- Délka: 343 metrů.
- Most byl postaven v roce 1901.
- Využití: pěší, silniční, tramvajové
- Kategorie: V (2018)
Most Legií|
Most Barikádníků
- Most Barikádníků je silniční most, který spojuje Holešovice s Holešovičkami v Libni, a tím i s Trojou.
- Délka: 221 metrů
- Most byl znovu postaven v roce 1980
- Využití: pěší, silniční
- Kategorie: IV (2016)
Most Barikádníků|
Barrandovský most
- Silniční most spojující Braník a Hlubočepy
- Délka: 352 metrů
- Most byl dokončen v roce 1988
- Využití: silniční
- Kategorie: V (2018)
Barrandovský most|