Penta získala tendr desetiletí na metro D

Nemocnice Krč Metro D. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.

Nemocnice Krč Metro D. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté. Zdroj: Metroprojekt

Vizualizace stanice metra D Libuš. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.
Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.
Vizualizace stanice metra D Nádraží Krč. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.
Vizaualizace podchodu u metra stanice D Nemocnice Krč. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.
Vizualizace stanice metra D. Pokud takto ale stanice budou skutečně vypadat, zatím není jisté.
9
Fotogalerie

Skupina Penta miliardáře Marka Dospivy a jeho společníků vyhrála v tendru pražského dopravního podniku na vytvoření společné firmy. Ta zajistí výkupy pozemků pro výstavbu trasy metra D a současně bude moci stavět nad stanicemi. 

K vytvoření společného podniku se soukromým developerem přistoupil pražský dopravce kvůli tomu, že se mu nedařilo vykupovat pozemky potřebné k výstavbě metra. Ze zákona totiž nemůže za parcely platit tolik, kolik může dát privátní firma. Informaci o vítězství Penty potvrdil šéf DPP Martin Giller. Jako první o výsledcích tendru informoval web Ihned.cz.

V akciové společnosti developera a DPP má mít 51procentní podíl soukromá společnost. To se nelíbí magistrátní opozici. Hodnota společného podniku bude 6,5 miliardy korun. 

Dopravní podnik plánuje existenci společné firmy nanejvýš patnáct let. Partnera poté vyplatí a vrátí mu vstupní investici. O prostory metra se nadále bude starat pouze dopravce.

Na začátku se o roli strategického partnera ve společném podniku s pražským dopravním podnikem přihlásily investiční skupina Penta, developerský slovenský kolos HB Reavis, Geosan, Trigema, Landia Management a konsorcium firem Karlín Group a Ungelt Group. Do finále pak postoupily Penta a Ungelt Group.