Praha od základu změní podobu MHD, už od září
Se změnami nesouhlasí ani odborníci z ČVUT ani městské části. „Cestování Prahou bude srozumitelnější a spoje pružnější. Až opadnou porodní bolesti, lidé, co do Prahy dojíždějí za prací, změny určitě ocení,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek.
Čtěte také:
Martin Dvořák: Na podzim čeká pražskou MHD bankrot
Praha hledá dodavatele opencard, vypsala zakázku za 4,8 milionu
Současný systém hromadné dopravy vychází podle Noska ze stavu v 80. letech, život v metropoli se však od té doby zásadně změnil a dopravu je nutné přizpůsobit potřebám dnešních cestujících.
Nově bude jezdit pět páteřních tramvajových linek s intervalem ve špičce čtyři minuty a 38 metrobusových linek s intervalem ve špičce šest až osm minut.
Systém zároveň zavádí nová přímá spojení, která zatím vůbec neexistovala. Odborníci však oponují, že k tomu nemá Praha vhodné podmínky, například dostatek preferenčních pruhů a semaforů. Linky kvůli tomu budou nabírat zpoždění, to však Nosek odmítá.
Změny podle něj přinesou i příjemný vedlejší efekt, úspory v řádu stovek milionů ročně. „Půjde o 300 až 400 milionů korun,“ uvedl Nosek. Kampaň, která by měla cestující se změnami seznámit, začne až v posledních dvou srpnových týdnech, město k tomu chce využít například reklamní plochy.