Praha vymaluje strašidelné podchody. Nové už v metropoli vznikat nemají

Mezi nejpřízračnější podchody patří v metropoli ten pod nádražím Praha-Vysočany.

Mezi nejpřízračnější podchody patří v metropoli ten pod nádražím Praha-Vysočany.

Praha letos upraví pět podchodů pod silnicemi, které jsou v nejhorším stavu. (ilustrační foto)
Zanedbané podchody čeká důkladný úklid, nové osvětlení a výmalba.
IPR v metropoli zmapoval osmatřicet podchodů. Více než polovina z nich souvisí s magistrálou.
Mezi pěti vybranými je podchod pod magistrálou na Fügnerově náměstí mezi Legerovou a Sokolskou na Vinohradech, na Pobřežní cestě v Braníku či u autobusového nádraží v Holešovicích. na fotce podchod u Thomayerovy nemocnice.
Podchod ve Lnářské ulici v Uhříněvsi, kterým vymaloval mladý umělec Jan Vrubel.
7
Fotogalerie

Praha letos upraví pět podchodů pod silnicemi, které jsou v nejhorším stavu. Čeká je důkladný úklid, nové osvětlení a výmalba. Oznámil to Institut plánování a rozvoje. Celkem IPR v metropoli zmapoval osmatřicet podchodů. Více než polovina z nich souvisí s magistrálou.

Mezi pěti vybranými je podchod pod magistrálou na Fügnerově náměstí mezi Legerovou a Sokolskou na Vinohradech, na Pobřežní cestě v Braníku či u autobusového nádraží v Holešovicích. 

Úprav se dočká také podchod u Národního muzea mezi Legerovou a Vinohradskou a podchod na Strašnické ve směru na Gutovu. Ten lidé v dubnu vymalovali obrázky mořských zvířat a rostlin, podle IPR jsou ale kvůli tmavým barvám nevhodné.

Lepšímu pocitu lidí v podchodech by měly podle IPR pomoci především pravidelná údržba a jednoduché a snadno omyvatelné povrchy. "Na některých místech by mohl pomoci i vznik doplňkových funkcí, například obchodů či občerstvení, díky nimž by místa působila méně opuštěným dojmem," uvedl IPR v tiskové zprávě.

Nové Pražské stavební předpisy počítají s tím, že ideálně by podchody a nadchody vůbec neměly vznikat. "Podchody bychom měli vnímat skutečně jen jako krajní řešení, pokud některá bariéra nejde překonat jiným způsobem. Tam, kde už jsou, musíme dbát na to, aby se v nich lidé cítili bezpečně a používali je bez zábran," řekl ředitel IPR Ondřej Boháč.