Síť velkoobchodů Makro si postaví kulinářské centrum

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Makro

Řetězec velkoobchodů Makro Cash & Carry otevře vlastní kulinářské centrum. Nové prostory pro profesionální kurzy vaření vzniknou rozšířením stávající velkoprodejny Makro v pražských Stodůlkách.

„Na 1200 metrech čtverečních chceme otevřít první profesionální výukové centrum pro naše zákazníky ze segmentu Horeca (hotely, restaurace, kavárny), ale i pro ty, kteří mají vaření jen jako své hobby,“ řekl deníku E15 generální ředitel tuzemského Makra Alex Hluchy. Centrum by mělo zahájit provoz v příštím roce.


„Tento projekt jsme už odstartovali v Polsku, Maďarsku a Bulharsku. Na řadě je nyní Praha. Investice se bude pohybovat kolem pěti milionů eur,“ doplnil Hluchy. Makro loni zavedlo pro zákazníky z oboru gastronomie takzvanou Horeca Academii. Pro vedení odborných školení získalo šéfkuchaře Petra Stádníka, který má zahraniční zkušenosti včetně michelinských restaurací.

Hluchy přiznává, že Makro rozšiřuje servis o kulinářská školení také kvůli tomu, že na řadu jeho zákazníků z oblasti Horeca dopadla finanční krize. Makro plánuje nabídnout kurzy vaření v různých stupních náročnosti také širší veřejnosti. „Chceme vytvořit prostor i pro amatérské kuchaře, například tematicky zaměřenými kurzy na přípravu steaků, ryb, barbecue, na italskou či francouzskou kuchyni,“ slibuje Hluchy.

Makro, které provozuje v Česku 13 velkoobchodních center, je součástí německého gigantu Metro. Loni Makro utržilo 32,5 miliardy korun.