Tipsport vydal dva miliony stíracích losů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk/Martin Sterba

Větší krajíc na tuzemském trhu se stíracími losy se rozhodla ukrojit sázková kancelář Tipsport. Ta ve čtvrtek vydala čtyři nové emise losů v celkovém množství dva miliony kusů. To je čtyřikrát více než při úvodní emisi vydané firmou letos v únoru, která je již nyní ze čtyř pětin vyprodaná.

„Očekávám, že zbytek první emise se doprodá někdy do konce letošního roku. Protože nás rychlost prodeje překvapila, rozhodli jsme se, že vydáme emise další,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Tipsportu Petr Knybel. Podíl firmy na trhu stíracích losů zatím činí několik procent. Důvod k vydání losů je i ten, že firma chce zvýšit tržby v kamenných pobočkách. Sázkaři totiž čím dál více upřednostňují sázení přes internet.

Až do loňského roku byla hlavním hráčem na trhu stíracích losů zkrachovalá Sazka. Její tržby z okamžitých loterií dosáhly předloni 233 milionů korun. Ve srovnání s jejími celkovými tržbami to ale byla pouhá procenta. Její nástupce, Sazka sázková kancelář, letos vydal dvě emise s 3,5 milionu losů a další chystá.

„V segmentu losů vidíme pro Sazku značný potenciál, který v minulosti nebyl zcela využíván,“ řekl mluvčí nové Sazky Václav Jalovecký. I přes nástup konkurence podíl Sazky na trhu stále přesahuje 50 procent. „Celkové tržby za okamžité loterie budou pravděpodobně pozvolna růst, avšak jejich podíl na celkovém loterijním trhu v Česku bude stále minoritní,“ dodal Jalovecký.

Čtěte také:

Tipsportu loni mírně klesl zisk na 360 milionů

Tipsport kupuje konkurenční firmu Chance

Sazka ovládá přes 90 procent loterijního trhu

Fortuna loni vydala tři edice losů, každou po půl milionu kusů a letos přidala dalších sedm emisí. To je už nyní více než dvojnásobek než loni. „Kategorie stíracích losů byla v Česku dlouhodobě podceňována, proto jsme v tomto segmentu cítili velký potenciál. Ten se následně potvrdil,“ řekl mluvčí firmy Petr Šrain.

Zájem Čechů o stírací losy potvrzuje průzkum společnosti Factum Invenio pro Unii herního průmyslu. Stírací losy si koupilo loni 65 procent oslovených lidí, zatímco číselnou loterii tehdejší Sazky si alespoň jednou vsadilo překvapivě jen 55 procent. Kurzovou sázku vyzkoušelo 26 procent lidí.