V centru Prahy vznikne kulturní pop-up market, organizátoři se inspirují u světových metropolí
Na dlouho nevyužívaném prostoru u pražského Masarykova nádraží vznikne pop-up market Manifesto, kombinující kulturu a stánky s pouličním občerstvením. Tvůrci z řad neziskové organizace reSITE se nechali inspirovat obdobnými projekty, které se nachází ve světových metropolích (například Boxpark v Londýně). První návštěvníky by měl nový projekt přivítat již v červnu.
Projekce, DJové, hudební vystoupení, workshopy či lekce. To je jen malý výčet toho, nač se návštěvníci mohou těšit. Pořadatelé kromě kulturních akcí plánují i gastronomické zážitky, které by měly klást důraz na sezónnost a lokální dodavatele. Na kulturním programu chtějí dramaturgové spolupracovat společně s místními festivaly a umělci. Součástí marketu, jenž pojme přes dvacet jednotek, bude několik designových obchodů, knihkupectví a malé restaurace a bistra.
První architektonická podoba kooperativního pop-upu vznikla ve studentské soutěži Superstudio a jednomu z vítězných týmů bylo svěřeno rozpracování projektu. Provozovatelé spolupracují také s přední českou značkou venkovního nábytku mmcité.
„Tenhle nápad má všechny známky šíleného podniku, ale každý, s kým jsem o něm hovořil, se k němu stavěl příznivě, ať už šlo o majitele pozemku Pentu Real Estate, lidi z Aerofilms, lidi z pražské kulturní scény i potenciální dodavatele pouličního občerstvení,“ vysvětluje Martin Barry, šéf reSITE, stojící za původní myšlenkou. „Myslíme si, že Praha si zaslouží místo podobné těm, jaké známe z Londýna, Tchajpeje, Lisabonu a jiných velkých měst,“ doplnil Barry.
Kurátorem programu a provozovatelem bude tým Aerofilms. Pronájmy si pak vezme na starost startup Dejsiprostor. Hlavním cílem je oživit prostor přiléhající k ulici Na Florenci v blízkosti Masarykova nádraží a magistrály. Dočasná instalace vytvořená z kontejnerů se chce podle autorů stát místem setkávání. Jedná se o část pozemku Penty Real Estate, pro nějž už existuje projekt trvalého oživení od Zaha Hadid Architects. Manifesto bude také vůbec prvním českým konceptem, jenž bude díky spolupráci s Mastercard fungovat na výhradně bezhotovostní bázi.