Všechny vozy metra pojedou až na Petřiny | E15.cz

Všechny vozy metra pojedou až na Petřiny

Pavel Otto

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Zrušení nepravidelného provozu a tím i častějších přestupů mezi stanicemi metra trasy A Dejvická a Petřiny, nahrazení portýrů ve stanici Veleslavín pásovým dopravníkem a zastřešení schodišť. Tři nejčastější výhrady Pražanů a návštěvníků města k provozu nového úseku metra se brzy dočkají nápravy. Takzvané pásmování mezi Dejvickou a Petřinami skončí už příští měsíc. Změny za desítky milionů korun by dnes měla odsouhlasit městská rada.

Podle náměstka pražské primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) jsou ve hře tři možnosti, jak potíže s chybějícím eskalátorem ve Veleslavíně odstranit. „V německém Řezně pásový dopravník bez problému funguje,“ řekl. Cestující by si na něj položili zavazadla a podél pásu by ze stanice vystoupali po schodech. Dalšími variantami jsou výtah z vestibulu stanice na povrch za osm milionů korun či pohyblivé schody za patnáct milionů.

Galerie: nové stanice metra

Pravidelný provoz mezi Dejvickou a Petřinami bude ročně stát 25 milionů korun. Na fakt, že z Dejvické v intervalu šest až deset minut pokračoval jen každý druhý vlak, si kvůli přeplněnému nástupišti stěžovali obyvatelé Prahy 6. Terčem kritiky se staly i nezastřešené výstupy na Bořislavce a Veleslavíně, protože v zimě by kvůli námraze byla schodiště značně kluzká. Náprava přijde zhruba na 26 milionů korun, přístřešky mají být hotové do zimy.

Šestá městská část vznesla výhrady i vůči tomu, že parkovací místa kolem stanic Veleslavín a Petřiny zabírají místním mimopražští řidiči. Problém má být odstraněn vybudováním parkovišť P+R. Praha 6 už nabídla magistrátu vlastní pozemky, aby nemusel řešit spory se soukromými majiteli parcel. Občané si stěžují i na změny v povrchové dopravě. Třeba kvůli pruhu pro autobusy na Evropské se na této důležité komunikaci tvoří dlouhé kolony aut.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video