Recenze: Thievery Corporation se vrací ke kořenům

Thievery Corporation

Thievery Corporation Zdroj: profimedia

Dvojice producentů Rob Garza a Eric Hilton vystupuje pod hlavičkou Thievery Corporation od poloviny devadesátých let. Její typický zvuk spoluutvářejí prvky reggae, dubu, acid jazzu, hip-hopu a nesčetných inspirací ze světa world music

Tři roky starému albu Saudade vévodila brazilská bossa nova, hostující zpěvačky a nostalgické nálady. Zachována na něm zůstala mnohovrstevná produkce, mísící programované party se živou rytmikou a nástroji.

Již v loňském rozhovoru pro deník E15 sliboval Rob Garza novinku ve znamení návratu k „černým“ kořenům. Album tak znovu rezonuje především dub a reggae a část skladeb je poctou jeho klasické podobě.

Po zcela apolitickém Saudade se ale vrací i silně angažovaný podtext. Klipová Letter to the Editor s hostující Raquel Jonesovou je zprávou o neutěšené politické a sociální situaci v domovině reggae Jamajce, kde byla nahrávka pořízena. Stejně závažná poselství nesou i písničky další.

Mezi hosty se objevují staří známí jako trojice zpěvaček ze Saudade nebo raper Notch proslavený zřejmě nejznámějším singlem kapely Amerimacka, ale oživují ji ti méně věhlasní.

Podobně jako britští Leftfield nehledají Garza s Hiltonem známé tváře, ale autentický otisk osobnosti, respektive dění, jazyka a umění ulice, což The Temple of I & I dodává rozporuplný charakter.

Na jedné straně stojí závažné sdělení a silný osobní vklad. Na druhé ale nepřekvapivý či objevný hudební obsah a až sterilní produkce.

Thievery Corporation– The Temple of I & I
Vydal: ESL Music
Hodnocení: 70 %