Rok 2011 byl pro pražská kina Aero, Oko a Světozor úspěšný | E15.cz

Rok 2011 byl pro pražská kina Aero, Oko a Světozor úspěšný

Kino Aero
Kino Aero
• 

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Navzdory všeobecným tendencím zaznamenala loni pražská kina Aero, Světozor a Oko výrazný nárůst návštěvnosti. Počet platících diváků vzrostl oproti roku 2010 o 18 procent, přestože celostátní statistiky svědčí o poklesu návštěvnosti.

„V loňském roce si do kin Aero, Světozor či Oko zakoupilo vstupenku celkem 208 933 diváků, což je o 31 757 více než v roce 2010. Téměř pětinový nárůst je překvapivý v kontextu celkového propadu návštěvnosti v českých kinech, jež ve srovnání za leden až listopad poklesla mezi roky 2010 a 2011 o téměř 21 procent,“ uvedl dramaturg Jiří Šebesta. Receptem na úspěch jsou podle něj propracovaná dramaturgie, bohatá nabídka filmů i alternativních projektů, technologické inovace a neopakovatelná atmosféra klasických kin.

Statistiky trojice pražských kin zahrnují pouze platící diváky. Nezohledňují ty, kteří navštívili kino zdarma, například návštěvníky premiérových představení či uzavřených pronájmů kin. Čísla nezahrnují ani projekce pro školy.

„V roce 2011, kdy celková čísla návštěvnosti českých kin, tvořená z více než 80 procent multiplexy, výrazně padala, se více než jindy ukazuje, že jednosálová kina mohou počítat s loajálnějším publikem. To není až tak zvědavé na hity, ale oceňuje pestrost programu, kvalitní dramaturgii a lidskou atmosféru v tradičních sálech,“ komentoval to koordinátor dramaturgie tří uvedených kin Ivo Andrle.

Ta nejsou až tak závislá na megahitech typu Avatar či Líbáš jako bůh a neustále věnují energii programovým inovacím. Jsou mezi nimi projekce uzpůsobené pro rodiče s dětmi Baby Bio, cyklus pravidelných promítání předem neupřesněného titulu nazvaný Naslepo, projekce na přání Filmjukebox či tradiční Ozvěny MFF Karlovy Vary. Provozovatelé hledají nové cílové skupiny a formy propagace, neváhají zapojit lidi do dění v jejich kině. K loňskému nárůstu diváků přispěla i společná akce Pražské filmové léto, která rozvlnila letní stojaté vody. Pro kina Aero a Oko byly červenec a srpen měsíci s nejvyšší návštěvností.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video