Jak na vyšší počet zaplacených objednávek? Tady jsou 3 tipy

Mít co nejvyšší počet dokončených plateb je přáním každého e-shopaře.

Mít co nejvyšší počet dokončených plateb je přáním každého e-shopaře. Zdroj: Comgate

Mít co nejvyšší počet dokončených plateb je přáním každého e-shopaře. Jak ho docílit? A co takhle zeptat se přímo zákazníků? Platební brána Comgate to už více než rok dělá – a poznatky ze získané zpětné vazby mohou být užitečné i pro majitele e-shopů.

Když se podíváme na e-shopy, které používají platební bránu Comgate, vidíme, že některé mají podíl dokončených plateb kolem 70 procent, jiné třeba 97 procent. Nemusí se přitom lišit v segmentu ani v cenové hladině zboží. V čem tedy může být háček?

Zákazníků platících prostřednictvím brány Comgate se během celého procesu platby ptáme, jestli bylo všechno v pořádku. Možnost poslat zpětnou vazbu mají kupující i v e-mailu o stavu platby. Díky tomu se k nám každý měsíc dostane přibližně deset tisíc hodnocení nákupního zážitku. S jejich pomocí ladíme a vylepšujeme samotnou platební bránu, ale můžeme je shrnout i do několika doporučení pro e-shopaře.

Buďte transparentní
Zákazník, který si zboží vygooglí, uvidí na stránce s výsledky vyhledávání náhledový obrázek s cenovkou, na kterou se mentálně připraví. Potom se proklikne na stránku srovnávače zboží, následně do e-shopu, kde vyplní údaje objednávky a tu potvrdí. A na platební bráně si uvědomí, že cena je vyšší než ta, se kterou počítal, když se do nákupu pustil – až v posledním kroku objednávky se přičetl poplatek za dopravu, případně balení. Překvapený kupující zavře okno prohlížeče, nákup ukončí a hledá jinde.

Jak tomu zabránit? Je lepší od začátku komunikovat cenu transparentně a viditelně – tedy i s uvedením předpokládané částky za dopravu a balné. Zákazník tak počítá s tím, jaká suma na něj bude v prostředí platební brány čekat.

Buďte otevření

Mezi komentáři kupujících na platební bráně se vyskytuje část těch, které se ptají na nějakou vlastnost zboží, jeho dostupnost, případně varianty. To může znamenat, že na e-shopu nejsou dostatečně viditelně uvedeny kontaktní údaje, případně není k dispozici živý chat.

Čím jednodušší je pro zákazníka dozvědět se od e-shopu odpověď na svou otázku, tím důvěryhodněji na něj obchod působí – a tím je pravděpodobnější, že dokončí nákup.

Počítejte s potížemi

Ani při placení na internetu nejde všechno jednoduše – a potíže jsou často na straně plátce. I podle zpětné vazby víme, že kupující narážejí na různé zádrhele: ve víru nakupování přesáhnou denní limit na kartě, nemůžou přečíst ošoupaný CVV kód, případně zjistí, že u sebe v danou chvíli kartu nemají. A nebo se v košíku e-shopu dozvědí, že v obchodě nezaplatí svou oblíbenou platební metodou.

Výhodu má e-shopař, který se zákazníkům přizpůsobuje a nabízí jim už v košíku co nejširší škálu platebních metod. O zbytek se postará platební brána Comgate – platebních metod poskytuje více než padesát včetně odložených plateb, plateb na tři splátky bez navýšení a nejnověji také splátkového prodeje. Překvapivě populární jsou také QR platby, které na desktopu využije až 23 procent zákazníků. A pokud se kupujícímu při platbě něco nepovede, brána mu sama nabídne nový pokus i s možností výběru jiné platební metody.