Ferrari je nejkultovnější značkou. Nejcennější zůstává Apple

Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh k ocenění Ferrari uvel, že logo vzpínajícího se koně na žlutém pozadí okamžitě poznají lidé na celém světě. „V Itálii, kde se vozy Ferrari vyrábějí, se jedná dokonce o kultovní oddanost znače, což její sílu jednoznačně potvrzuje,“ řekl Haigh k tomu, že se Ferrari stala nejvlivnější, nejsilnější a nejlépe rozeznatelnou značkou.
Nejlepší rating AAA+ získalo v hodnocení Brand Finance kromě Ferrari pouze dalších deset značek. Patří mezi ně Google, Hermès, Coca - Cola, Disney, Rolex a Red Bull. Apple byl ohodnocen stupněm AAA.
Ačkoliv je Ferrari nejznámější značkou na světě, její hodnota je omezená limitovanou produkcí a tím, že patří do nejluxusnějšího segmentu. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.
| Nejhodnotnější firmy světa | ||
|---|---|---|
| Pořadí | Značka | Hodnota (v miliardách dolarů) |
| 1. | Apple | 104,68 |
| 2. | Samsung | 78,75 |
| 3. | 68,62 | |
| 4. | Microsoft | 62,78 |
| 5. | Verizon | 53,47 |
Titul nejhodnotnější značky obhájil Apple s hodnotou 104,68 miliard dolarů před svým hlavním rivalem, společností Samsung (78,75 miliard dolarů).
Všech pět nejhodnotnějších značek světa je z oblasti technologií a internetu. Telekomunikační společnost Verizon totiž z loňského pátého místa vytlačila maloobchodní řetězec Wallmart, který se letos umístil na devátém místě. Společnost Brand Finance zatím zveřejnila jen část žebříčku, kompletní Top 500 odhalí koncem února.
| Žebříček Top 500 společnosti Brand Finance |
|---|
| Společnost Brand Finance, která má pobočky v patnácti zemích, zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších a nejsilnějších značek světa pravidelně každý rok. |
| Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech |
| Při hodnocení síly a známosti značky bere v úvahu i další finanční faktory, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či vliv značky a zákaznickou věrnost. |
——————————————————












