Islámábádské technické služby za český stroj podle pákistánských médií před 27 lety zaplatily 12,5 milionu rupií (téměř tři miliony korun). Jenže pak prý zjistily, že vůz nefunguje v blátivých podmínkách, jak potřebovaly, ale je spíše vhodný pro čištění suchých silnic.
V současné době se však metařské auto dočká svého uplatnění. „Investovali jsme méně než jeden milion rupií (237 tisíc korun – pozn. red.), abychom jej s pomocí místního mechanika zprovoznili,“ konstatoval před pár dny šéf městské organizace Capital Development Authority Maroof Afzal. Podle něj stroj začne zametat hlavní tepny Islámábádu.
O jaký typ vozidla jde, úřady nezveřejnily. Na sklonku 80. let minulého století dodával speciální vozy upravené pro komunální služby severočeský výrobce nákladních automobilů Liaz. Metařskou nástavbu montoval na řadu 100/110, kterou vyráběl v letech 1974 až 1994.
Metařský vůz Liaz řady 110 | Ilustrační foto metařského vozu Liaz řady 110 (zdroj: Liaz.cz).
Z továrních linek dnes již zaniklého podniku sjíždělo v dobách jeho největší slávy v 70. a 80. letech tisíce vozidel ročně, přičemž automobilka exportovala do celého světa. Kromě tradičních odběratelů ve střední a východní Evropě to bylo i do východní Asie, Latinské Ameriky nebo do některých arabských států.