Kulturnímu trhu hrozí ztráta desítek milionů
Otazníky se například vznášejí nad další spoluprací s hudebním festivalem Open Air Festival, Struny Podzimu či projektem Golf Adventures. V příštím roce rovněž vyprší sponzorská smlouva O2 s libeňskou arénou.
„V současnosti přehodnocujeme vztah se všemi sponzoringovými partnery a všechny varianty jsou otevřené. To ale neznamená, že bychom byli s výsledky sponzoringu nespokojeni,“ uvedl mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Podle zdrojů E15 je obzvlášť nejistá další investice do Open Air Festivalu. Telefónica do akce, která proběhla již třikrát, každoročně investovala zhruba 15 milionů korun a tyto peníze byly pro festival životně důležité. Open Air Festival v podstatě vznikl jako vlastní projekt mobilního operátora poté, co na konci roku 2009 ukončil spolupráci s konkurenčním festivalem Sázavafest.
Rovněž v případě T-Mobile může tratit masová kultura. Firma v těchto týdnech zvažuje, který ze dvou dosavadních sponzorských směrů — fotbal a hudba — bude pokračovat i v příštích letech. T-Mobile doposud dával peníze do partnerství s českou fotbalovou reprezentací a do hudebních festivalů jako Majáles, Back to School či Rock for People. Přesnou částku nelze zjistit, zástupci operátora nechtěli případné změny ve sponzoringové politice komentovat.
Martin Věchet: Tato sezona rozhodne, které festivaly přežijí
Michal Thomes: Nejvíce peněz jsme dali za Faith No More
Naopak Vodafonu by dosavadní sponzorská politika měla alespoň rok vydržet. Firma je partnerem v Karlových Varech a smlouva je podepsána minimálně do roku 2013.