Akcie evropských automobilek prohlubují dno, investoři zaceňují zkázu. Potenciál růstu je značný

Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen

Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen Zdroj: Volkswagen

Jiří Liebreich

Když všichni prodávají, nakupuj. Kdo se řídí známým investičním pravidlem legendárního Warrena Buffetta, ten by měl pomalu upírat zraky k evropským automobilkám. Jejich akcie spadly na mnohaletá minima, širší index The Stoxx 600 Automobiles & Parts letos vykazuje druhý nejhorší výsledek hned po sektoru těžby. Výrobce automobilů sice nečekají snadné měsíce a roky, někteří již však s ohledem na cenu akcií, respektive na poměr rizika a růstového potenciálu, začínají představovat zajímavou příležitost.

Koncerny Volkswagen a Stellantis, Renault, Volvo i luxusní značky BMW, Mercedes či Porsche neprožívají zrovna šťastné období. Nových aut se na klíčových trzích v Evropě i v Číně prodává a bude prodávat méně, o menší sousto se zároveň dělí více hladovců, do byznysu s elektromobily totiž proniká početná skupina asijské konkurence. Marže evropských automobilek tak trpí a ani výhled na příští měsíce není ve světle obchodní přetahované na trase EU vs. Čína a hrozbě emisních pokut o moc lepší.

Zmíněný index Stoxx 600 Automobiles & Parts, jenž sdružuje nejvýznamnější automobilky a dodavatele, odepsal od dubna asi čtvrtinu své hodnoty a blíží se ročnímu minimu. Ještě níže než po propuknutí aféry Dieselgat či pandemie covid-19 se dosud propadly akcie koncernu Volkswagen, které lze – v době přípravy článku – pořídit za devadesát eur. Evropsko-americký Stellantis od březnového vrcholu odepsal dokonce téměř polovinu hodnoty akcií. Ztráty sčítají také investoři BMW, Mercedesu, Porsche nebo dodavatelů typu Continental a dalších.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!