Akcie evropských automobilek prohlubují dno, investoři zaceňují zkázu. Potenciál růstu je značný
Když všichni prodávají, nakupuj. Kdo se řídí známým investičním pravidlem legendárního Warrena Buffetta, ten by měl pomalu upírat zraky k evropským automobilkám. Jejich akcie spadly na mnohaletá minima, širší index The Stoxx 600 Automobiles & Parts letos vykazuje druhý nejhorší výsledek hned po sektoru těžby. Výrobce automobilů sice nečekají snadné měsíce a roky, někteří již však s ohledem na cenu akcií, respektive na poměr rizika a růstového potenciálu, začínají představovat zajímavou příležitost.
Koncerny Volkswagen a Stellantis, Renault, Volvo i luxusní značky BMW, Mercedes či Porsche neprožívají zrovna šťastné období. Nových aut se na klíčových trzích v Evropě i v Číně prodává a bude prodávat méně, o menší sousto se zároveň dělí více hladovců, do byznysu s elektromobily totiž proniká početná skupina asijské konkurence. Marže evropských automobilek tak trpí a ani výhled na příští měsíce není ve světle obchodní přetahované na trase EU vs. Čína a hrozbě emisních pokut o moc lepší.
Zmíněný index Stoxx 600 Automobiles & Parts, jenž sdružuje nejvýznamnější automobilky a dodavatele, odepsal od dubna asi čtvrtinu své hodnoty a blíží se ročnímu minimu. Ještě níže než po propuknutí aféry Dieselgat či pandemie covid-19 se dosud propadly akcie koncernu Volkswagen, které lze – v době přípravy článku – pořídit za devadesát eur. Evropsko-americký Stellantis od březnového vrcholu odepsal dokonce téměř polovinu hodnoty akcií. Ztráty sčítají také investoři BMW, Mercedesu, Porsche nebo dodavatelů typu Continental a dalších.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!