C. S. Cargo kupuje sto kamionů za 300 milionů

CS Cargo

CS Cargo Zdroj: CS Cargo

Největší tuzemská dopravnělogistická skupina C. S. Cargo se poprvé pod novými majiteli rozhodla pro razantnější obnovu vozového parku. Podle ředitele firmy Aleše Willerta odebere ještě během podzimu od dodavatelů sto nových kamionů za zhruba 300 milionů korun. Jde o letošní největší nákup nákladních aut na českém trhu, samo C. S. Cargo v posledních letech měnilo kolem třiceti aut ročně.

Ačkoli vizitkou C. S. Cargo byla vždy značka Mercedes, tentokrát si kontrakt rozdělily zhruba stejným dílem hned tři automobilky. Vedle Mercedesu je to ještě Volvo a Scania. „Rozhodli jsme se obnovit vozový park, ale nerozšiřujeme ho. Počet vozidel jsme stabilizovali tak, aby flotila přesně stačila vykrývat požadavky zákazníků,“ uvedl Willert. Po převzetí nových kamionů tak firma vyřadí starší vozy, stav parku skupiny ke konci roku by měl činit zhruba 850 aut.

Nákup se týká výhradně vozidel, která splňují novou emisní normu Euro 6, tudíž by je nemělo postihnout chystané zvýšení mýtných sazeb na dálnicích. „Rozhodnutí investovat nám také ulehčilo oživení v nákladní dopravě. Mezinárodní doprava vykazuje v poslední době značný růst,“ doplnil Willert.

C.S. Cargo, největší silniční dopravce, loni utržil méně
Dopravní společnosti C. S. Cargo se loni podařilo zvýšit provozní zisk před odpisy a zdaněním z 9,6 na 10,2 milionu eur. Celkový hospodářský výsledek však skončil stejně jako v minulých letech v minusu, což je podle managementu důsledek mimořádných účetních operací, například odpisu části minulých investic nebo přepočítání závazků v eurech kvůli devalvaci.
Letos by se ale C. S. Cargo mělo konečně přehoupnout do černých čísel. A to i za cenu klesajících tržeb. Loni se obrat snížil na 166 milionů eur z předloňských 183 milionů eur. Podle ředitele firmy Aleše Willerta firma vypověděla některé nevýhodné smlouvy, zejména ze segmentu rychloobrátkového zboží a maloobchodu. Podíl ukazatele provozního zisku vůči tržbám díky tomu vzrostl na více než šest procent. V roce 2010 činil 3,3 procenta.
C. S. Cargo za sebou nemá jednoduché roky, přitom ještě před sedmi lety firma plánovala vstup na burzu. Expanze ale vedla k rozsáhlému zadlužení a jako spolumajitel se proto brzy objevil jeden z největších věřitelů, UniCredit Group. Situace se ještě zhoršila s příchodem ekonomické krize a všeobecného úpadku dopravního sektoru, jehož začátek se datuje rokem 2008.
Jako výrazně nešťastný se ukázal především kontrakt na nákup 1500 kamionů za 4,5 miliardy korun, který firma uzavřela právě v kritickém roce. To byl obří nákup i ve světovém měřítku. Když krátce na to přišla vleklá ekonomická krize, firma musela většinu vozidel odebrat. Výrazně zadlužený holding v roce 2011 převzaly od původních majitelů Petra Zvěřinského a Marka Lehečky fondy Tuffieh, které založil Jan Blaško. Největší flotilu (1350 aut) měla firma v roce 2010. Po převzetí jí nový majitel Blaško naordinoval ozdravnou a zeštíhlující kúru a vrátil ji na finanční trhy.