Do alternativních taxislužeb se hrnou řidiči, firmy registrují několikanásobný zájem o práci
Společnosti, které v Česku provozují alternativní taxislužbu, registrují oproti loňsku až trojnásobný zájem řidičů.
Vzestupný trend potvrzuje Ondřej Krátký, spoluzakladatel služby Liftago, pro kterou teď v Praze a ve třech dalších krajských městech jezdí kolem 1500 aktivních řidičů. „Na čekací listině stále máme tři stovky zájemců,“ vysvětluje Krátký. Jeho firma přitom klade na řidiče vyšší požadavky než konkurence. Přepravci musí mít odpovídající taxikářskou licenci.
„Registrujeme zájem stovek nových řidičů,“ potvrzuje trend šéf Uberu pro Česko a Slovensko Tomáš Peťovský. Zatímco před rokem své služby v rámci aplikace pravidelně nabízelo 1100 řidičů, nyní jich je přes dva tisíce. Již dříve přitom Peťovský zmínil, že pro více než devadesát procent řidičů představuje Uber vedlejší přivýdělek.
Celkem trojnásobný zájem o řízení oproti minulému roku potvrzuje v Česku také estonská aplikace Taxify, která už čelila soudnímu předběžnému opatření a přerušení činnosti. Služba ale funguje dále, soud uznal stížnosti taxikářů za neopodstatněné. Za poslední čtvrtletí jí vzrostl počet registrovaných řidičů o tisícovku na 3500.
Na stoupající počty vozů ve svých flotilách reagují taxislužby změnou pravidel ve prospěch řidičů. Balíček změn právě představil Uber. Jeho řidiči si nově mohou určit směr jízdy a odmítnout zakázky, jež by zabraly přes třicet minut.
Uber také zavedl platbu za čekání, která se bude počítat od druhé započaté minuty po přistavená auta a její tarif bude totožný jako při jízdě, tedy tři koruny za minutu. Aplikace rovněž zkrátila z pěti na dvě minuty limit, kdy zákazník může objednávku bezplatně zrušit.
„Storno poplatky zatím nepoužíváme, ale připravujeme se na ně,“ potvrzuje nový trend Krátký z Liftaga. Podle něj se poplatky za storno postupně stávají tržním standardem. Jejich zavedení naplánuje jen služba Taxify.