Jančurův Tick Tack míří mezi největší taxislužby, nasadí 600 škodovek

Taxislužba Tick Tack

Taxislužba Tick Tack Zdroj: Stepan Bruner, E15

Pražská taxislužba Tick Tack, známá bílými vozy Audi A6, hodlá v příštích letech rozšířit svůj záběr i do nižšího segmentu. Pro expanzi si vybrala automobily Škoda Octavia na zemní plyn. Celkem chce firma postupně přibrat do svých služeb 600 škodovek, které budou jezdit pod značkou Green Prague. První stovku nasadí na přelomu roku. Na plný počet se dostane během několika let, rychlost rozšiřování flotily bude záviset především na úspěšném náboru řidičů.

Tick Tack zároveň bude i nadále provozovat limuzíny Audi, jejichž počet by měl narůst ze současných 150 na 400 kusů. S flotilou tisíc vozidel se Tick Tack dostane mezi největší pražské taxislužby, podobný počet aut má i současný lídr trhu AAA Radiotaxi. Majitel Tick Tacku a mateřské Student Agency Radim Jančura bude muset s konkurencí svést souboj nejen o zákazníky, ale zpočátku hlavně o řidiče, kterých je nedostatek.

Opustil přitom taktiku náboru nováčků z ulice, často mimopražských, chce naopak zkušené pražské matadory. Jančura přitom opustil taktiku ostrých slov na adresu taxikářů, naopak se jim nyní snaží vlísat. „Není pravda, že polovina řidičů jsou patologičtí zloději,“ uvedl brněnský podnikatel. Podle něj jsou taxikáři pod finančním tlakem stávajících dispečinků, což prý následně vede k okrádání zákazníků. „U nás budou mít mnohem větší šanci uživit rodinu,“ dodal Jančura.

Za služby dispečinku bude vybírat od řidičů tisícikorunu, celkově včetně operativního leasingu a dalších poplatků zaplatí řidič za audinu 25 tisíc korun měsíčně, za škodovku 13 tisíc. Novinkou je, že řidiči budou moci využívat k hledání klientů mobilních aplikací Liftago a Hop in, naopak mezi zakázanými programy Jančura výslovně jmenoval Uber.

Zlidštění pražských taxíků

Jančura vstoupil do Tick Tacku v roce 2013 s velkými plány, když vyhlásil tažení za humanizaci pražských taxiků. Zavedl přitom v taxislužbě nevídaný zaměstnanecký poměr u řidičů. „To byla asi největší manažerská chyba v mém životě,“ lituje podnikatel dnes.

O budoucnosti prodělečné firmy se rozhodovalo především letos na jaře. Jančura model řidičů-zaměstnanců opustil jako příliš nákladný, a z šoférů udělal živnostníky zastřešené dispečinkem, což je v taxislužbě obvyklé. Rozhodovalo se i o budoucnosti flotily, firma nakonec došla k mixu luxusních A6 a Octavií.

Spory ve vedení

Před Jančurovým vstupem firma fungovala jako malá taxislužba pod vedením podnikatele Tomáše Nováka. Nyní v Tick Tacku drží Jančurova Student Agency 80 procent, zbytek má Novákova firma TT Partner. Z obchodního rejstříku se dá dedukovat, že vztahy obou majitelů mají k původní idylce daleko. Jančura nechal v září Nováka odvolat z pozice jednatele, Novákův zplnomocněnec hlasoval na valné hromadě proti.

Jediným jednatelem Tick Tacku zůstal Jančura. Dnes na dotaz serveru E15.cz přiznal, že chce firmu ovládnout celou. Podnikatel přitom nesdělil, jaké firma vyykazuje ztráty. Podle něj se ale prodělek výrazně snížil po nasazení živnostníků, zisk očekává po dosažení plné velikosti flotily. Jančura rovněž nesděluje, kolik ve firmě už utopil peněz, odhady se pohybují v řádech desítek milionů korun.