Na německé liberalizaci se přiživí i čeští autobusáci

Na dopravní revoluci v Německu, která s novým rokem přinesla západním sousedům liberalizaci autobusové dopravy, by mohly vydělat i české firmy. Některé už jsou odhodlané v Německu působit.

„Naše společnost této příležitosti určitě využije, a to ve spolupráci s našimi německými partnery,“ uvedla Pavla Lauermannová, marketingová ředitelka společnosti Touring Bohemia. Podle ní už firma podnikla první kroky a nyní čeká na potvrzení posledních formalit z německého ministerstva dopravy.

Tuzemská společnost Touring Bohemia provozuje dálkové linky pod značkou Eurolines a má značnou výhodu v tom, že patří k německé skupině Deutsche Touring. Na podrobnosti je ale vedení společnosti s poukazem na konkurenci skoupé.

Naopak tuzemský lídr v nedotované dopravě Student Agency se k Německu staví opatrně a vstup na vnitroněmecké linky zatím nechystá. „V případě Německa bylo naší prioritou doposud rozvoj našich vlastních přeshraničních linek, kde jsme posílili linku do Berlína a začali nově zastavovat v Drážďanech na letišti,“ uvedla obchodní ředitelka Ivana Kašická.

Student Agency rovněž spolupracuje s Deutsche Bahn na autobusových linkách z Prahy do Mnichova a Norimberka. „Žádné spolupráci se nebráníme, ale že bychom na tom teď intenzivně pracovali, tak to ne,“ doplnila za skupinu ICOM transport předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová. Není se čemu divit.

V Německu se totiž schyluje k cenové válcea na urvání co největšího tržního podílu si brousí zuby především místní dravci jako je Veolia Verkehr, National Express nebo zmíněná Deutsche Touring. Liberalizace spočívá především v tom, že autobusy mohou jezdit i na dálkových spojích. Ty byly po uplynulých 80 let vyyhrazené pouze pro vlaky.