Fond by také mohl poskytovat peníze na pořizování strojů nezbytných pro výstavbu a modernizaci silnic, dálnic a regionálních i celostátních drah. Pokud nakoupené stroje budou ve vlastnictví státu, bude smět fond financovat i jejich opravy a údržbu. Fond by na to mohl ročně dávat 150 milionů korun. Místo financování údržby cyklostezek by měl nově dávat peníze na jejich opravy.
Fond bude také opět smět zřizovat účty u běžných bank, nejen u České národní banky. Nyní smí mít účty jen u ČNB, která k nim ale nevydává platební karty. Zaměstnanci fondu proto nemůžou na služebních cestách platit kartami, což jim způsobuje potíže. Nově by tak mohli hradit své výdaje kartami komerčních bank.
Víc peněz
V novele navrhlo ministerstvo dopravy také navýšit množství peněz, které fond pravidelně rozděluje, a to o více než 3,2 miliardy korun. Letos SFDI hospodaří s 94,4 miliardy korun včetně dotací z Evropské unie. Největší částka z uvedených 3,2 miliardy korun, celkem 1,3 miliardy, má připadnout na železnice. Většina těchto peněz by měla pocházet z evropských dotací, konkrétně z Operačního programu doprava pro období 2014 až 2020 a fondu CEF, uvedlo v důvodové zprávě ministerstvo dopravy.
Zhruba půl miliardy korun ročně má připadnout na podporu výstavby a údržby takzvaných multimodálních překladišť, které umožňují jednodušší překládání zboží mezi kamionovou, železniční a lodní dopravou.
Dvěstěmilionová jednorázová dotace má sloužit k obnově budov a dalšího zařízení českých přístavů v Hamburku. To souvisí s plánem ministerstva na návrat lodí do zchátralé trojice přístavů, které Česko buď koupilo, nebo je má ve správě na 99 let v rámci Versailleské dohody.