Ryanair je největším nízkonákladovým přepravcem v Evropě. O plánech na zahájení letů přes Atlantik se poprvé zmínil v roce 2008. Základní cena jednosměrné letenky by podle jeho dřívějšího sdělení činila deset eur (více než 270 korun). K této ceně se pak budou připočítávat další poplatky.
Firma v pondělí vypustila zprávu, že plány na zahájení letů přes Atlantik schválila správní rada společnosti Ryanair. Současně ale upozornila, že potrvá nejméně čtyři až pět let, než začne do Ameriky létat.
O tři dny později ale aerolinky sdělily, že rada „neuvažovala o žádném transatlantickém projektu, neschválila ho a nemá v úmyslu tak učinit“. Podle zdroje agentury Reuters to nicméně nevylučuje možnost, že by aerolinky v budoucnosti založily samostatnou společnost, která by tyto služby poskytovala.
Nad Atlantikem se vydělává
Lety přes Atlantik patři v současnosti k nejziskovějším trasám na světě. Dominantní postavení na nich mají zavedené evropské a americké letecké společnosti, v čele s British Airways a American Airlines. Žádné letecké společnosti se však zatím nepodařilo spustit lety přes Atlantik za mimořádně nízké ceny a přitom být ziskovou. Některé z nich i zkrachovaly, jako firma Skytrain v 80. letech.
Výkonný ředitel společnosti Ryanair Michael O'Leary o možnosti provozovat dálkové lety uvažuje již dlouhou dobu. Aby však byly takové služby úspěšné, musely by být provozovány samostatně, uvedl podle agentury Reuters. „Byla to špatná komunikace,“ řekl O'Leary listu Financial Times k pondělnímu sdělení firmy a doplnil tento komentář vulgarismem.