Škoda Transportation chce po ČD doplatek 216 milionů | E15.cz

Škoda Transportation chce po ČD doplatek 216 milionů

Hlavní přednost rychlíkové lokomotivy Škoda 109E spočívá v tom, že může plynule přejíždět území se třemi rozdílnými napájecími systémy. Díky tomu může jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu v Česku, v Německu,
Rakousku, Polsku, Maďarsku i na Slovensku
Hlavní přednost rychlíkové lokomotivy Škoda 109E spočívá v tom, že může plynule přejíždět území se třemi rozdílnými napájecími systémy. Díky tomu může jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu v Česku, v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku i na Slovensku
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Plzeňský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation žaluje České dráhy o 216,5 milionu korun. Má jít o část kupní ceny včetně penále za lokomotivy řady 380.

České dráhy nárok Škodovky popřely, podle nich si dopravce vyúčtoval smluvní pokutu za to, že výrobce dosud nemá potřebná povolení pro provoz lokomotiv. S odvoláním na informace z pololetní zprávy o hospodaření to uvedl server iDnes.cz.

Všechny lokomotivy řady 380 zůstávají v majetku výrobce. „My jsme je dosud nepřevzali, protože zatím nejsou schválené,“ řekl ČTK mluvčí Českých drah Patr Šťáhlavský s tím, že lokomotivy sice jezdí ve zkušebním provozu, Drážní úřad je ale může kdykoliv nechat odstavit. První schválenou lokomotivu měly dráhy dostat už před třemi lety, dokud lokomotivy nebudou schválené pro provoz v Česku a dalších pěti okolních zemích, dráhy je podle mluvčího nepřevezmou.

Kvůli zpožděné dodávce lokomotiv České dráhy už v dubnu uvedly, že budou požadovat odškodnění ve výši 734 milionů korun. Penále si nárokují nejen kvůli zpožděným dodávkám, ale i vzniklým vícenákladům. Stroje si totiž musí půjčovat a platí za ně vysoký nájem Například pronájem rakouských lokomotiv vyjde na 70 milionů korun ročně. Zatím ale výrobce vozidel nežalovaly.

Lokomotivy měly být dodané do roku 2009. ČD mají v provozu 13 z 20 objednaných lokomotiv. Nemají však stále potřebná povolení, takže tahají vlaky ve zkušebním provozu a jezdit s nimi mohou pouze po českých tratích. Přitom si je dráhy kupovaly hlavně kvůli tomu, aby s nimi mohly jezdit i do zahraničí bez nutnosti přepřahat. Celý kontrakt má hodnotu 2,4 miliardy korun.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.