V čase úspor chce armáda další speciální obrněnce

„Supacat je jediné obrněné vozidlo svého druhu, které má schopnost přepravy těžkým transportním vrtulníkem,“ řekl mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek. Dodal, že vozy nejsou určeny pouze pro Afghánistán, ale že jich možné využít kdekoli na světě, kde je zapotřebí speciálních sil.
Armádní požadavek však přichází v době, kdy ministerstvo hledá úspory a tvrdě škrtá na platech i na výzbroji. Jak nedávno informoval deník E15, armáda také například provozuje několik zásobovacích středisek, kde skladuje stále velké množství nepotřebného materiálu, což stojí desítky milionů ročně.
Armáda nyní používá mnoho typů vozidel, ale zapůjčené automobily MRAP speciálním silám nevyhovují, nakoupené pandury taky nechtějí, stejně jako vozy Iveco či Dingo.
Posledně jmenované vozy se do boje příliš nehodí - mají slabý motor a kulomet jim nestřílí dozadu. Dinga ovšem přitom nakoupilo před čtyřmi lety také Vojenské zpravodajství, a to přes firmu MPI Group, která za ministra Martina Bartáka dodala armádě bez výběrového řízení materiál za stovky milionů korun. A právě MPI Group teď nabízí i Supacaty; ministerstvo ale tvrdí, že tentokrát vypsalo otevřený tendr.
Nákup vojenské techniky pro českou armádu provází řada nejasností. Třeba pořízení transportérů Pandur od loňského léta kvůli podezření z korupce vyšetřuje policie. Smlouva na dodávku vozidel, kterou ministerstvo uzavřelo v roce 2009, média označují za neúměrně vysokou.