Vlak s kontejnery dojel z Číny do Česka za rekordních šestnáct dnů

Vlak z Číny

Vlak z Číny Zdroj: profimedia.cz

Jen dva týdny a dva dny potřeboval nákladní vlak k překonání vzdálenosti mezi Wu-chanem, městem na jihovýchodě Číny, a východočeskými Pardubicemi. Pilotní spoj se nyní může stát vzorem pro vytvoření takzvané nové hedvábné stezky, o které se mluví už několik let.

Vlak vezoucí čtyřicet kontejnerů s počítačovými součástkami byl vypraven na cestu do Evropy 24. října čínskou společností CRIMT (China Railway Intermodal Transport). Jeho trasa z Číny do Česka vedla přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko. Do Pardubic přijel 9. listopadu v rekordním čase.

Od čínsko-kazašské hranice až do cíle na soupravu dohlížel švýcarský InterRail Holding. Jak firma sdělila německému serveru transport-online. de, vlak si předávaly místní pobočky InterRail v jednotlivých zemích, například přes Sibiř spoj vedla dcera InterRail Trans Siberian Express Service. Poslední etapu z polské vesnice Malaszewicze do Pardubic měl na starosti Express Interfracht Brno.

„Rekordní čas kontejnerového spoje se podařil díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním IT řešením při přechodech hranic,“ uvedl Hans Reinhard, prezident InterRail Holding.

Podle Howarda Lamba, výkonného ředitele švýcarské firmy, rekord vyšel hlavně díky použití elektronických informací při proclívání produktů. Tím se výrazně zkrátily čekací lhůty na hranicích. Vlak ujel za den v průměru sedm stovek kilometrů. Překlad na čínskokazašské hranici zabral jen deset hodin.

„Spoj má význam pro založení takzvané nové hedvábné stezky mezi Čínou a Evropou,“ hodnotí rychlý přejezd vlaku Howard Lamb. Většina zboží z Číny do Evropy dosud míří po moři na palubě oceánských lodí a plavba trvá až třicet dnů.

Číňané expandují do Česka, chtějí skupovat firmy

Pošlete z Číny zboží vlakem!