Dejte sbohem komunikačním nouzovkám, zaměstnanci nedají sbohem vám

Zdroj: CISCO SYSTEMS

Covidové roky zcela změnily způsob, jak a odkud pracujeme. Vzdálená komunikace už není nouzovou variantou, ale plnohodnotnou formou hybridní práce. A na tu už notebook s kamerkou v zasedačce nestačí. Profi vybavení rozhoduje o efektivitě i setrvání zaměstnanců.

Firmy musely doslova přes noc zajistit práci a připojení zaměstnanců na dálku. Dočasné řešení se ale přeměnilo na trvalý hybridní model práce. Málokdo ale chce pracovat v módu 21. století s předpotopním „chrastítkem“. Zaměstnanci potřebují pro kvalitní výkony víc než jen nouzovku. Podle experta Cisco na technologie pro spolupráci Ivana Sýkory mohou ucelené komunikační nástroje jako Webex dokonce ovlivnit rozhodnutí pracovníka, zda firmu opustí či ne. „Videokonferenční služby jsou sice k dispozici i jako doplněk kancelářských balíků, ale pro každodenní týmovou spolupráci potřebujete komplexní řešení,“ popisuje Ivan Sýkora.

Euforie vyprchala

Počáteční euforie z toho, že „zítra nemusím vstávat do práce“ už vyprchala. „Práce na dálku sice přináší mnoho pozitiv, ale také pocit odcizení, pokles výkonnosti, obavy o kariéru,“ říká Ivan Sýkora. Rozčarování dokonce vedlo k tak rozsáhlým odchodům, že v Americe už hovoří o fenoménu Great Resignation.

„Podle studie Cisco Workforce of the Future se 35 procent dotázaných obává, že práce na dálku má negativní vliv na jejich kariérní cíle. A 46 % zaměstnanců žehrá na technické vybavení pro hybridní práci,“ popisuje Ivan Sýkora.

Tahle „blbá nálada“ se promítá i do firemních výsledků. Přináší nižší motivaci, zhoršenou morálku a produktivitu práce. A jednu z klíčových úloh přitom hraje právě polovičatě pojaté technologické vybavení.

Dožeňte technologický deficit

Jaké jsou požadavky na optimální řešení? Ivan Sýkora shrnuje: bezpečnost komunikace, provázání softwarové aplikace s hardwarovým vybavením, pokročilé funkce pro interakci zaměstnanců. Právě s ohledem na tyto požadavky Cisco koncipuje komunikační ekosystém Webex.

„V rámci firmy se běžně řeší věci, které spadají pod obchodní tajemství nebo představují konkurenční výhodu. Proto je bezpodmínečnou nutností možnost end-to-end šifrování pro komunikaci na dálku,“ vyzdvihuje Ivan Sýkora bezpečnostní aspekt Webexu.

Pozitivní „konferenční“ zkušenost zase v případě Webexu vytváří pokročilé funkce jako redukce okolního šumu, simultánní tlumočení, skryté titulky, převod řeči do textového dokumentu, vyhledávání v záznamech meetingu podle klíčových slov a desítky dalších možností.

A konečně, Webex není jen softwarem, ale komplexním řešením se špičkovým hardwarem pro domácnost i kancelář. Tohle propojení eliminuje jednu podstatnou slabinu jiných platforem: odpadají problémy se zapojením, synchronizací, nastavením. „Prostě přijdete do zasedačky se svým notebookem nebo mobilem a ihned se propojíte s profesionální obrazovkou na zdi,“ popisuje Ivan Sýkora.

Uspořte na čase a hledání nových lidí

A jaká je cena profesionálního řešení pro vzdálenou spolupráci? „Jde o porovnání. Na jedné straně můžete koupit běžný monitor, kamerku, reproduktory, všechno relativně levně. Ale lidé pak budou část schůzek trávit zapojováním a vaše IT řešením potíží. To je potřeba započítat do nákladů,“ říká expert Cisco. „Když kvůli demotivaci odejde kvalifikovaný člověk, tak nalezení nového stojí tři nebo čtyři jeho měsíční platy. Pokud kvalitní videokonference jen jediný takový odchod ušetří, už jste v zisku,“ uzavírá Ivan Sýkora.

Dalším pohledem může být úspora času. Před covidem trvalo zahájení digitální schůzky v průměru 12 minut. Schůzky na noteboocích nás covid naučil a tato strašlivá prodleva padla, ale při větších setkáních s využitím zasedaček je stále co dohánět. Digitální schůzky dnes zabírají více než 30 % pracovního času, Webex pomáhá odstranit jejich neproduktivní části a využít čas efektivně. Což v součtu přináší úsporu stovek hodin a samozřejmě také korun.

Pro další informace k Cisco řešení Webex pro vzdálenou spolupráci, pište na webexcz@cisco.com