Banky se vzpamatovaly, upravují služby pro postižené

Bankomat

Bankomat

Česká spořitelna v projektu Banka bez bariér provozuje 382 bezbariérových poboček a 147 bankomatů upravených tak, aby je mohli užívat i nevidomí klienti. Takových přístrojů by do konce roku mělo být na pět set. Spořitelna své zaměstnance také školí v komunikaci s těmito zákazníky. Patří k těm bankovním domům, které se v posledních letech snaží vyhovět i hendikepovaným klientům

ČSOB a Era Poštovní spořitelna od loňska instaluje digitální orientační majáky pro nevidomé, do konce roku jimi budou vybavena všechna obchodní místa. Poštovní spořitelna vede také projekt Era eScribe, speciální simultánní přepis, díky němuž může neslyšící sledovat odpovědi úředníka na monitoru počítače. Službu chce banka letos rozšířit i na specializované přepážky České pošty a do sítě poboček ČSOB.

Komerční banka má podle své mluvčí Moniky Klucové již dvě třetiny (268) poboček bezbariérových a osmdesát procent bankomatů (578). Také všechny nově otevřené pobočky GE Money Bank a 554 jejích bankomatů mají bezbariérový přístup. Banka pobočky upravuje, aby v nich mohli pracovat i hendikepovaní zaměstnanci.

Na bezbariérovost nezapomněla ani rychle expandující UniCredit Bank. „Kde to u nových poboček jde, tak jsou takto upravovány,“ potvrdil mluvčí banky Petr Plocek. Podobně tak činí Raiffeisenbank. V každé její pobočce je navíc člověk, který hendikepovaným klientům pomůže dostat se dovnitř.

„Na občany se zdravotním postižením jsme mysleli již při našem vzniku. Osmnáct z našich devatenácti poboček je bezbariérových, máme v nich rovněž speciální pracovní stanice pro vozíčkáře,“ uvedl Vladimír Komjati z Air bank. Více než polovinu bezbariérových poboček má již také Fio banka. Existují také různé bankovní aplikace, které umožňují základní obsluhu běžného účtu on-line. Klient tak samozřejmě nemusí navštěvovat pobočku vůbec.