Jak vznikly hodinky Prim připomínající Anthropoid? Investory zajistila platforma finGOOD | E15.cz

Jak vznikly hodinky Prim připomínající Anthropoid? Investory zajistila platforma finGOOD

Jak vznikly hodinky Prim připomínající Anthropoid? Investory zajistila platforma finGOOD
Společnost finGOOD se podílela na vzniku limitované edice hodinek Prim.
• 
ZDROJ: finGOOD.cz
Prezentace klienta •

Peer to business platforma finGOOD, která se zaměřuje na investování do rozvoje českých firem, zaujala účastníky 16. Treasury fóra. V rámci programu vystoupili zástupci finGOOD v pražském hotelu Olympik Tristar s prezentací, jak získali od investorů prostředky pro vývoj jedné z limitovaných edicí hodinek Prim.

Konkrétně šlo o velice žádanou edici Prim Anthropoid, která byla v minulém roce vydána u příležitosti 75. výročí operace Anthropoid.

Edice hodinek, která odkazuje na krycí název parašutistického výsadku za 2. světové války, jehož hlavním cílem bylo uskutečnit atentát na zastupujícího říšského protektora a šéfa RSHA Reinharda Heydricha, byla velice úspěšná. 75 kusů hodinek po 75 tisících korun bylo vyprodáno během pouhých pěti dnů.

Mimochodem, dnes se tyto hodinky dají prodat za 95 tisíc i více, takže pokud se na hodinky podíváme z pohledu investora, dosáhla investice za necelý rok výnosu vyššího než dvacet procent, sdělil v rámci prezentace zástupce společnosti ELTON hodinářská.

Těsná vazba investorů s firmami

Na konkrétním případu investice do výrobce hodinek Prim doložili Marek Galetka s Romanem Vyorálkem, zakladatelé platformy finGOOD, jak tato fintech služba funguje. Investorům nabízí zajímavý výnos vysoko nad rámec běžných úroků v bance. Benefity přináší ale též pro příjemce částky, jež se od investorů vybere.

„Kromě toho, že jde o zajímavou alternativu k bankovnímu financování, získají společnosti pevnou vazbu s investory jako se svými potenciálními zákazníky, a také marketingovou podporu svého brandu. V případě Primu šlo konkrétně o 750 000 zobrazení bannerů za měsíc a 2000 zhlédnutí promo videa na YouTube,“ upřesnil Roman Vyorálek.

Prostředky prostřednictvím finGOOD již získala řada českých firem. Například výrobce sportovních dresů, společnost ALEA si finGOOD oblíbil a úspěšně absolvoval již třetí kolo investice.

Zatím poslední úspěšnou investicí byla společnost Rexglas, která od investorů získala 2,7 milionu korun. Tyto prostředky plánuje vložit do vybudování nového obchodního oddělení a k expanzi na slovenský trh. Firma Rexglas se zabývá zámečnickými a montážními pracemi se specializací na výrobky z bezpečnostního skla pro architekturu.

Nejúspěšnější ze zainvestovaných projektů ale představuje jednoznačně KPS Automobile: 1,3 milionu korun od 43 investorů bylo zainvestováno za pouhou hodinu! Dá se očekávat, že do společnosti, jež staví karavany, investovali ve značné míře právě majitelé karavanů a zákazníci firmy.

Globální ambice finGOODu

Již realizované projekty dokazují, že investování prostřednictvím finGOOD funguje. Opírá se o stabilní investorskou základnu, věří sdílené ekonomice a vizí zakladatelů je ve spolupráci s renomovanou bankou nebo fondem ovládnout trh. Ambicí je do pěti let dosáhnout dvoumiliardového obratu.

Povědomí o sdílené ekonomice sice ještě v České republice není veliké (není bez zajímavosti, že Češi jsou podle dat získaných od ING podobně konzervativní jako Němci a Rakušané a sdílené ekonomice se nejvíce daří ve Španělsku a v Itálii), ale její význam a potenciál roste.

Podle asociace P2PFA dosáhl objem půjček ve Velké Británii ve 4. čtvrtletí loňského roku 9 miliard eur. Zajímavé je, že peer to business půjčky, kde investoři půjčují firmám, rostou dynamičtěji než peer to peer půjčky mezi lidmi. Potenciál platformy finGOOD je tedy značný a investoři ji postupně začínají objevovat.

A plány pro nejbližší období? Rýsuje se obnovení spolupráce s Primem a možnost investovat do další limitované edice. Firem, které funkčnímu a řadou úspěšných investic prověřenému modelu platformy finGOOD věří, je stále více.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!