Nových klientů ubývá, banky se proto zaměřují na studenty

studenti

studenti Zdroj: Kotatko Jiri/Sedmicka

Najít v současné době člověka bez bankovního účtu je téměř nemožné, nové klienty tak musejí banky hledat už ve školách, a to nejen vysokých. „Studenti jsou pro banky atraktivní cílová skupina, protože je to jedna z mála možností, jak získat nového klienta,“ uvedl mluvčí GE Money Bank Pavel Zúbek. Studenti tak nyní tvoří zhruba desetinu nových klientů přicházejících do bank.

„Ročně z nárůstu nových klientů tvoří více než 10 procent právě studenti,“ řekl Petr Plocek, mluvčí UniCredit Bank. Bankéři totiž vědí, že je potřeba klienty podchytit včas. „Nyní jim dáme něco zadarmo nebo se slevou a věříme, že s námi zůstanou, až budou více vydělávat a bezplatné výhody jim skončí,“ řekl deníku E15 pod podmínkou anonymity tuzemský bankéř. Banky doufají, že pohodlnost bude mladým bránit ve změně banky, a tak je chtějí včas přilákat k sobě.

Finanční domy již delší dobu nabízejí speciální produkty pro studenty a mladší 26 let, v poslední době se na tuto skupinu zaměřily ještě více. „Dříve jsme se na segment studentů speciálně nezaměřovali, a proto studentské účty tvořily pouze okrajovou část nabídky,“ uvedl mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.

Inovace účtů a "lov" na školách

„Již na podzim jsme studentské účty zatraktivnili novým eKontem a zájem se zvýšil několikanásobně,“ dodal. Raiffeisenbank by letos ráda prodala několik tisícovek studentských účtů. UniCredit Bank zase nedávno představila své U konto, které nabízí bankovní služby zdarma včetně výběrů z kteréhokoli bankomatu na světě, jedinou podmínkou je posílat na účet 12 tisíc měsíčně, v případě nesplnění této podmínky stojí účet dvě stovky.

Mladší 26 let ale mají účet zdarma bez jakékoli podmínky. Výjimkou není ani cílené lovení klientů ve vybraných školách. ČSOB nedávno oslovila studenty Vysoké školy finanční a správní, kterým nabízela výhodnější podmínky ve vybraných pobočkách.

Běžné účty v hledáčku studentů

Banky lákají na běžné účty. Kdo dá zadarmo víc?