Motivace rodičůklientů je podle spořitelen jasná: zajistit prostředky na budoucí studium dítěte, zlepšení bydlení celé rodiny nebo klasicky spořit na horší časy.
Smlouvy dětí a mladistvých do osmnácti let se tak třeba u Stavební spořitelny České spořitelny podílejí ze 16,6 procenta na celkovém počtu smluv. Modrá pyramida stavební spořitelna (MPSS) zmiňuje desetiprocentní podíl dětských smluv, přičemž zastoupení klientů ve věku do 21 let činí zhruba dvacet procent. Raiffeisen stavební spořitelna má ve svých smlouvách zhruba patnáctiprocentní podíl klientů do dvaceti let, ale co se týče objemu, představují smlouvy jen deset procent. Dětem totiž rodiče typicky sjednávají spořicí smlouvy s nižšími cílovými částkami.
„Do budoucna očekáváme další zvýšení zájmu o tyto produkty pro děti, zejména s ohledem na četné diskuse týkající se zavedení školného,“ doplnila ředitelka externí komunikace MPSS Hana Vaněčková.