Zásilkovna čelí stížnostem na doručování. Reaguje zkrácením úložní doby a novou funkcí v aplikaci
Přeplněná výdejní místa, pomalé doručování a časté stížnosti zákazníků – Zásilkovna čelí mnoha stížnostem a předvánočnímu náporu. Firma proto zkracuje dobu, po kterou lze balíček vyzvednout, a zároveň do své aplikace přidává možnost nastavit si preferované doručovací místo. Opatření mají zrychlit odbavení zásilek a omezit chaos, který vrcholí s nákupní sezónou, píše server Živě.cz.
„Objednal jsem balík s doručením na mou adresu – Zásilkovna jej bez mého souhlasu přesměrovala do Z-boxu. Tohle není služba, to je chaos na kolečkách. Zákazník je ignorován, čas ztracen a důvěra absolutně zničena. Pokud očekáváte, že balík přijde rychle, spolehlivě a podle domluvy – Zásilkovna vás vyvede z omylu,“ píše pan Brhel na facebook Zásilkovny.
Sociální sítě Zásilkovny se teď, jako pokaždé před Vánocemi, plní stížnostmi uživatelů, že doručování je pomalé. Že balíky dorazí jinam, než měly. Nebo v horším případně dochází jejich k záměnám a lidem přijde něco úplně jiného, než co si objednali.
Částečným lékem na logistické problémy nadcházející nákupní špičky je zkrácení doby, po kterou budou balíčky k vyzvednutí na výdejních místech. Standardně to bylo 7 dní s tím, že šlo úložní dobu prodloužit až o dalších 14 dní. Od 3. listopadu ji Zásilkovna zkrátila na čtyři dny s možností uložení prodloužit o další dva dny.
Boxy nečeká žádná změna
Pro výdejní boxy se nic nemění. Tam mohou balíčky zůstat dva dny s prodloužením o jeden další den. U nich už holt není moc co zkracovat. Boxy se však budou plnit. I když jich přibývá, lidé teď budou čím dále více nakupovat. A Z-Boxy se teď otevírají i dopravcům třetích stran, takže budou ještě více využívané.
S tím souvisí druhá změna. Zásilkovna v těchto dnech vydala nové verze aplikací pro Android a iOS, ve kterých je možné nastavit si preference doručení. Zkrátka náhradní místo, kam balík doručit, pokud to z nějakého důvodu na to původně určené nepůjde. Zásilkovna dnes automaticky přesměrovávala balíčky na nejbližší výdejní místo s tím, že uživatel nad tím nemá kontrolu, což se nyní mění.
Podle červencového průzkumu agentury ResSOLUTION, do něhož se zapojilo více než pět set respondentů, by téměř osmdesát procent zákazníků raději přijalo zásilku na jimi zvoleném alternativním místě, pokud to znamená rychlejší doručení. Jen malá část, přibližně dvanáct procent lidí, by upřednostnila čekání na původně vybraný Z-BOX i za cenu zpoždění. Ostatním je to jedno. Výzkum dále ukázal, že pro 87 procent zákazníků je přijatelná změna místa doručení v okruhu do dvou kilometrů.













