Německý Continental připravuje vlastní autonomní vozidlo

Continental autonomní vozidlo

Continental autonomní vozidlo Zdroj: auto.cz

Continental autonomní vozidlo
Continental autonomní vozidlo
3 Fotogalerie
Stanislav Kolman

Německá společnost věří autonomní budoucnosti dopravy a odhaluje vizualizaci vlastního konceptu.

Autonomní systémy jsou ve spojitosti s dopravními prostředky stále častějším tématem a německá společnost Continental nechce zůstat pozadu. Představila vizi zvanou Bee (v překladu včela), jež má být základem pro síť autonomních a bezemisních dopravních přepravníků. Název sedí, tihle drobečci jsou vskutku pracovitými včelkami.

„Vozidla bez řidiče budou páteří dopravy lidí i zboží v neustále se rozšiřujících metropolích,“ uvedl při představení vize Dr. Elmar Degenhart, předseda představenstva společnosti Continental AG. „Autonomní vozy, jakým je třeba naše Bee, by měly být cenově dostupné a umožňovat mobilitu všem.“

Bee je vlastně taková krabice na kolečkách s průhlednými panely. Lidé si přepravník objednají prostřednictvím mobilní aplikace v chytrém telefonu. Jelikož okna jsou zároveň digitálními displeji, auto při příjezdu zdvořile pozdraví a uvnitř zase cestující vidí cílovou destinaci, případně může hovořit s posádkou ve vedlejším voze.

Autonomní vize společnosti Continental, podívejte se na video

Video placeholder
Autonomní vize společnosti Continental • Continental

O technických podrobnostech ještě nemůže být řeč, z přiloženého videa je patrné, že projekt Continentalu je nyní ve fázi pouhé vize bez jediného funkčního prototypu. Nicméně se hovoří o elektromotoru, jenž obstará maximální rychlost 60 km/h a dojezdovou vzdálenost 350 kilometrů na jedno nabití. Přední kola jsou oproti běžným autům podstatně obratnější, takže se „včelka“ může snadno otočit i na velmi malém prostoru. To a další funkce můžete ve videu také vidět.

Cílem Continentalu je roj tisíce takových vozítek napříč všemi velkými městy. Auta je navíc možné velikostně i tvarově přizpůsobovat, takže kromě přepravy lidí mohou posloužit i k převozu lehkých nákladů. Němci informují, že jejich technologie již existuje, ale není dostatečně sofistikovaná pro aktuální městské infrastruktury.

Bude potřeba ještě mnoho legislativních zásahů, než první vozy typu Bee či Sedric poprvé uvidíme v ulicích. Podle Continentalu bavíme o horizontu několika let.

Další zajímavé články o motorismu naleznete na stránkách auto.cz >>>