Česká síť ovocných barů Frutisimo expanduje do Maďarska

Prodejna Fruitisimo

Prodejna Fruitisimo Zdroj: ctk

Řetězec ovocných barů Fruitisimo expanduje do Maďarska. V dubnu chce otevřít první pobočku v budapešťském obchodním centru Allee. Nyní má více než 40 poboček v Česku a na Slovensku. Loni jich zahájilo provoz osm. Do společnosti po 13 letech vstoupili noví investoři, odkoupili skoro třetinu skupiny.

„Našimi investory jsou dvě soukromé osoby, pánové Leoš Navrátil a Josef Soukal, které mají v oblasti investování dlouholeté zkušenosti,“ řekl jeden ze zakladatelů firmy Jan Hummel. Zakladatelé jednali s novými investory před uzavřením smlouvy skoro dva roky.

Fruitisimo loni utržilo téměř 200 milionů korun, což je meziročně o 32 procent více, napsal dnes měsíčník Forbes. Podle časopisu je firma zisková, za její třetinu tak mohli Hummel s druhým spoluzakladatelem Tomášem Lichtenbergem inkasovat nižší desítky milionů korun. Letos chce firma otevřít celkem 14 ovocných barů, navíc pak deset franšízových bistro-kaváren Home office. První z nich zahájila svůj provoz loni v lednu na pražském Chodově, nyní jsou už v Praze čtyři.

Vede Ugo

Kromě čerstvých ovocných a zeleninových šťáv a koktejlů patří do sortimentu Fruitisima ručně vyráběná kopečková zmrzlina a káva. Podíl jednotlivých položek na tržbách prodejen se mění. Nejdůležitější jsou freshe a koktejly, které v zimě představují 70 procent, v létě, kdy roste podíl zmrzliny, polovinu tržeb řetězce. „Sortiment se snažíme příliš často neměnit, spíše se zaměřujeme na inovace daných pilířů,“ podotkla dříve za společnost Klára Jakubková.

Vedoucím tuzemského trhu je stále značka Ugo, kterou ovládá společnost Kofola. Předloni koupila například firmu Mangaloo se stomilionovým obratem. Loni provozovala 57 poboček. Navíc loni začala provozovat pilotní restauraci NaGrilu, chtěla expandovat v Česku a na Slovensku formou franšíz.