České auto za cenu domu. V Americe prodali historickou tatrovku
Prodaná tatrovka je doslova muzeální kousek. V minulosti ji totiž vlastnil americký nadšenec a podnikatel Larry Klairmont, který ji dokonale zrestauroval a vystavil ve svém soukromém muzeu veteránů v Chicagu.
Na renovaci si podle informací Sotheby’s dal záležet. Interiér přečalounil hnědou kůží a leštěné vnější části nově pochromoval. Při opravě použil i díly dovezené z České republiky. Auto pak řadu let po většinu času stálo uvnitř jeho muzea. Tatrovku nakonec od Larryho Klairmonta získal člověk, který ji nyní v Monterey prodal za zmíněných 132 tisíc dolarů, což je suma, za kterou se dá v Česku pořídit lacinější dům.
Vydražený vůz pohání vzduchem chlazený třílitrový osmiválec o výkonu 85 koní. Model T 87 byl ve své době luxusním autem, který kopřivnická Tatra vyráběla v letech 1937 až 1950. Celkem za 13 let (s přerušením v důsledku druhé světové války) vzniklo přes tři tisíce vozů tohoto typu. Nejvíc v roce 1948, kdy jich podnik vyprodukoval kolem sedmi stovek.
Tatra model také úspěšně exportovala do evropských zemí, ale i do Jihoafrické republiky, Egypta, Argentiny či Austrálie. Pár kusů se dostalo právě i do severní Ameriky. Po komunistickém puči v únoru 1948 se vůz začal dodávat pouze stranickým funkcionářům.
Tatra 87 dosahovala rychlosti 160 km/h, čímž se řadila mezi nejrychlejší vyráběné vozy své doby. Konkurenční auta této třídy však používala motory s téměř dvojnásobným objemem a spotřebou okolo 20 litrů paliva. Tatra 87 měla díky modernímu aerodynamickému tvaru spotřebu jen 12,5 litru. Slavní cestovatelé Hanzelka a Zikmund s ní jeli na svou první výpravu. Podnikli ji v letech 1947 až 1950 po Africe a latinské Americe.