Do Česka vstupuje nový diskont. Dostupnými cenami chce cílit i na malá města

Woolworth

Woolworth Zdroj: Joko / imageBROKER / Profimedia

kac

Německý diskontní řetězec se spotřebním zbožím Woolworth otevře zanedlouho své pobočky v Česku. Ta vůbec první má zahájit provoz 19. června v Třebíči. Do konce měsíce pak společnost plánuje ještě otevření dalšího obchodu, a to v Žatci. Společně se vstupem na tuzemský trh zamíří řetězec i na Slovensko, kde plánuje začít působit na podzim. Do poloviny příštího roku chce mít v obou zemích kolem dvaceti poboček.

Prodejny Woolworthu budou mít velikost 800 až 2 000 metrů čtverečních a slibují široký sortiment zboží. Ten má zahrnovat mimo jiné oblečení, domácí potřeby, vybavení na zahradu, sportovní potřeby, produkty pro domácí mazlíčky či hračky pro děti. Konkurencí tak bude především dalším řetězcům s podobným zaměřením, které už na tuzemském trhu působí, jako je původně nizozemský Action, polské Pepco nebo německý Kik.

Diskont chce svými prodejnami pokrývat i menší česká města. „Přinášíme cenově dostupné zboží i do menších měst s populací kolem 12 tisíc obyvatel. Chceme, aby zákazníci vnímali Woolworth jako prodejnu ve své blízkosti, kde pohodlně nakoupí vše, co potřebují,“ říká Petr Juliš, manažer společnosti pro Česko a Slovensko.

Woolworth nabízí sortiment čítající až 18 tisíc produktů, v němž více než 90 procent tvoří vlastní privátní značky, což má společnosti pomáhat držet dostupné ceny. Firma chce také v následujícím roce díky otevírání nových poboček nabrat v Česku i na Slovensku více než 300 zaměstnanců. Kromě Německa, kde má diskont přes 800 poboček, působí ještě v Rakousku a Polsku. Ve střednědobém horizontu chce mít po Evropě pět tisíc obchodů.