Groupon získá prodejem akcií nejvíce od emise Googlu

Groupon

Groupon Zdroj: e15

Americký internetový prodejce slevových kuponů Groupon získá prodejem svých akcií 700 milionů dolarů (12,6 miliardy korun), a jeho primární nabídka tak bude nejvyšší od emise akcií internetového giganta Google za 1,7 miliardy dolarů z roku 2004. Firma dnes oznámila, že díky silné poptávce mohla zvýšit cenu i velikost emise. Akcie Grouponu se začnou dnes obchodovat na trhu Nasdaq. Hodnota společnosti je nyní dvakrát vyšší než nabídka, kterou na její převzetí loni podal Google.

Groupon určil emisní cenu na 20 dolarech za akcii proti původnímu orientačnímu rozpětí 16-18 dolarů. Díky tomu se jeho tržní hodnota dostala na téměř 13 miliard dolarů. Ještě minulý měsíc přitom Groupon snížil svůj odhad příjmů z primární nabídky kvůli zhoršené situaci na trhu o více než 200 milionů na 540 milionů dolarů. Firma také prodá namísto plánovaných 30 milionů akcií o pět milionů cenných papírů více. I tak to ale bude jen něco přes pět procent jejího základního kapitálu, což je jedna z nejnižších hodnot primárních nabídek za poslední desetiletí. Extrémně malý podíl prodávaných akcií však bude podporovat cenu akcií firmy při dnešním debutu na trhu, řekli analytici agentuře Reuters.

„Groupon je drahý. Jeho hodnota 12,8 miliardy dolarů je možná jen díky nízkému podílu prodávaných akcií,“ řekl Rob Romero, šéf investiční společnosti Connective Capital Management, která se specializuje na technologický sektor.

Emise akcií Grouponu je jednou z nejsledovanějších primárních nabídek akcií v tomto roce, mimo jiné kvůli obtížné situaci na trhu. Investoři se o ni eminentně zajímají i proto, že to bude po květnové nabídce akcií sociální sítě LinkedIn další letošní velký vstup internetové firmy na trh.

O vstup na veřejný trh uvažují již déle i další internetové firmy. Patří mezi ně dominantní sociální síť Facebook či dodavatel her pro sítě Zynga.